Ik heb sinds 2005 een eenmaszaak in klassieke auto's. Tot 2010 verhuurde ik deze klassiekers en deed tevens verkoop. Sinds 2010 alleen nog reparatie en onderhoud.
Door meerdere oorzaken ging het de laatste jaren niet goed. Gevolg RC 110.000
Ik heb geprobeerd om met de bank te zoeken naar een oplossing toen het nog niet te laat was, maar ze wilden geen kant op.
Ik kan de rentebetalingen inmiddels niet meer voldoen.
Een geldschietende partij, tevens vriend en collega, heeft de bank nog een voorstel gedaan om mijn schuld af te kopen.
De bank bleef bij haar standpunt: wij onderhandelen niet (ABNAMRO).
Inmiddels zit ik in de fase dat het dossier is overgedragen aan het incassobureau. Waarschijnlijk zijn deze nu een dossier aan het opmaken. Ik heb van hen nog geen brief ontvangen.
Ik ben op zoek naar advies t.a.v. de te nemen strategie vanaf dit punt.
Ik ben niet getrouwd, ik woon samen en heb twee kinderen. We hebben een samenlevingscontract. Tevens een koopwoning met een aflossingsvrije hypotheek op beide namen zonder overwaarde in de woning. Verder geen spaargelden meer. Boekwaarde van mijn bedrijf is nihil.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
damondutch
damondutch
Goedendag,
Ik heb sinds 2005 een eenmaszaak in klassieke auto's. Tot 2010 verhuurde ik deze klassiekers en deed tevens verkoop. Sinds 2010 alleen nog reparatie en onderhoud.
Door meerdere oorzaken ging het de laatste jaren niet goed. Gevolg RC 110.000
Ik heb geprobeerd om met de bank te zoeken naar een oplossing toen het nog niet te laat was, maar ze wilden geen kant op.
Ik kan de rentebetalingen inmiddels niet meer voldoen.
Een geldschietende partij, tevens vriend en collega, heeft de bank nog een voorstel gedaan om mijn schuld af te kopen.
De bank bleef bij haar standpunt: wij onderhandelen niet (ABNAMRO).
Inmiddels zit ik in de fase dat het dossier is overgedragen aan het incassobureau. Waarschijnlijk zijn deze nu een dossier aan het opmaken. Ik heb van hen nog geen brief ontvangen.
Ik ben op zoek naar advies t.a.v. de te nemen strategie vanaf dit punt.
Ik ben niet getrouwd, ik woon samen en heb twee kinderen. We hebben een samenlevingscontract. Tevens een koopwoning met een aflossingsvrije hypotheek op beide namen zonder overwaarde in de woning. Verder geen spaargelden meer. Boekwaarde van mijn bedrijf is nihil.
Alle tips zijn welkom.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49785-rekening-courant-vol-incassobureau-op-de-loer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag