• 0

Signaallijst KvK voor ongevraagde facturen

Bedrijven die ongevraagde facturen rondsturen, kunnen voortaan terechtkomen op de ´Signaallijst´ van de kamer van koophandel. De lijst wordt samengesteld op basis van meldingen en klachten van ondernemers. Met behulp van de Signaallijst kunnen ondernemers voortaan direct zien of er klachten of meldingen over een bedrijf bestaan.

Het gaat hierbij voornamelijk om bedrijven die advertenties verkopen in gidsen en op websites. Zij sturen ongevraagd facturen en offertes voor advertenties aan ondernemers. Deze advertenties worden vervolgens vaak niet, of onvoldoende verspreid. Omdat de ondernemers de advertenties in veel gevallen wel betalen, kost dit het Nederlandse bedrijfsleven jaarlijks honderden miljoenen euro´s.

 

De kamer van koophandel ontvangt hierover dagelijks meldingen en klachten. Deze meldingen en klachten van ondernemers worden verzameld en beoordeeld. Als er binnen zes maanden minimaal tien meldingen of vijf klachten over een bedrijf binnenkomen, dan kan de onderneming op de ´Signaallijst´ terechtkomen. Voor de waarborg van de juiste gang van zaken heeft de kamer van koophandel een protocol ontwikkeld, dat ook op de website wordt gepubliceerd.

 

zie: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=50254&sectieID=59

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het probleem is toch juist dat deze aanbiedingen/fakturen met een half oog gelezen worden en dus ongewenst betaald worden? Als je oplet haal je ze er wel uit, er staat immers op dat het geen faktuur is maar een aanbieding (zij het heel klein). Mensen die nu de tijd niet nemen om fakturen te bekijken, zullen dus ook niet naar een site toegaan om te kijken of het betreffende bedrijf erop staat.

 

Dit is in mijn ogen niet de oplossing voor dit probleem...

 

(Terzijde: wanneer gebruikt de KvK nu eens logische internetadressen? "www.kvk.nl/signaallijst" is toch veel mooier, duidelijker en directer?)

Link naar reactie
  • 0

Het was hier vandaag weer bingo.

 

Bizlinks.nl van 'Tele PC media Entertainment b.v.' stuurt me een brief met factuur (€ 60). In de kleine lettertjes onderaan schrijft Danielle van Rees: "Indien u geen gebruik wenst te maken van dit schrijven, bericht u ons dan via e-mail onder vermelding van uw klantnummer, dan wordt uw link meteen weer verwijderd. Echter, ontvangen wij binnen 14 dagen geen reactie, dan nemen wij aan dat u accoord gaat met deze vermelding en dat u binnen 30 dagen de bijgevoegde factuur zult voldoen".

 

Dit soort boeven stuurt natuurlijk ook nog aanmaningen als je niet betaald, en het kost je een hoop tijd (geld) om dit soort zaken af te handelen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Het was hier vandaag weer bingo.

 

Bizlinks.nl van 'Tele PC media Entertainment b.v.' stuurt me een brief met factuur (€ 60). In de kleine lettertjes onderaan schrijft Danielle van Rees: "Indien u geen gebruik wenst te maken van dit schrijven, bericht u ons dan via e-mail onder vermelding van uw klantnummer, dan wordt uw link meteen weer verwijderd. Echter, ontvangen wij binnen 14 dagen geen reactie, dan nemen wij aan dat u accoord gaat met deze vermelding en dat u binnen 30 dagen de bijgevoegde factuur zult voldoen".

 

Dit soort boeven stuurt natuurlijk ook nog aanmaningen als je niet betaald, en het kost je een hoop tijd (geld) om dit soort zaken af te handelen.

 

@Okidoki kun je ze niet een dikke Jag in de maag splitsen op de manier zoals ze jouw een linkje doen.

Gewoon een orderbevestiging met wat juridische bla bla, en dat je de factuur verekend met de eerste termijn van het lease contract.

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik heb er nog 2 staan! Ik zal wel te overwegen om ze een factuur voor de gemaakte administratiekosten te sturen. Koekje van eigen deeg. Maarja, ik het er toch geen tijd voor en zin in om dat echt door te zetten. >:(

 

Maar goed, we hebben hier al eerder gediscussieerd over het aanleggen van zo'n lijst en ik vind het hartstikke goed dat de KvK hier actie op onderneemt. Zij zijn de aangewezen instantie heirvoor, en zo krijgt Annedien ook nog wat waar voor haar geld (en wij allemaal natuurlijk)

 

Nu nog eens even uitzoeken hoe ik deze boeven aan kan melden. De link van VC gaat wel direct naar de lijst, maar je kunt dan niet zien hoe en waar je kunt aanmelden. Eerst maar eens het hele protocol doorlezen. Misschien staat het daar in.

 

 

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Oh! En als je al dacht dat eenvoudig was, waarom niet nog eenvoudiger? www.signaallijst.nl ? :P

 

Het blijven toch een soort ambtenaren bij de KvK die gewoon zitten te slapen.... :o

 

Reusje voor het idee Jeroen ;D. Nu alleen nog kunnen dieplinken zodat ik de mensen weer door kan verwijzen naar www.kvk.nl/fraude ;)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.