• 0

BBZ-aanvraag afgewezen

Goedenavond,

 

Ik ben vorig jaar begonnen als wederverkoper van gas en elektriciteit in de zakelijke markt en ik heb een BBZ-aanvraag gedaan.

Mijn cijfers tonen een groei van 50% aan.

 

Mijn BBZ-aanvraag is niettemin afgewezen en ik dien mijn bedrijf te stoppen.

Dat terwijl ik contracten voor de komende jaren heb afgesloten, zelfs tot en met 2019, en ik in die jaren nog geld ontvang over afgenomen gas en elektriciteit door mijn klanten.

 

Dit gaat om tienduizenden euro's per jaar.

 

Wat kan ik tegen de afwijzing en stopzetten van mijn bedrijf doen?

Ik vind het belachelijk, want ik gooi de komende jaren dus tienduizenden euro's weg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wacht even - je bent begonnen terwijl de aanvraag uitstond, en je er in de heel nabije toekomst afhankelijk van zou zijn?

 

Dan lijkt het me dat je om te beginnen die overduidelijke onderhuidse woede beter op jezelf kunt richten.

 

 

 

Nee, ik heb die aanvraag later ingediend.

 

Link naar reactie
  • 0

Dan snap ik niet dat je zo verontwaardigd bent in je eerste post. Ik snap prima dat je heel teleurgesteld en boos bent, maar dat heb je dan toch echt aan jezelf te danken. Vanuit dat idee zul je ook een oplossing moeten zoeken - niet vanuit woede naar de gemeente toe.

 

En het is daarnaast menselijk dat je niet alles kunt begrijpen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn cijfers tonen een groei van 50% aan.

Waar moeten we dan aan denken? Is dat 50% omzetgroei? 50% kostengroei? 50% winstgroei? Of een willekeurige combinatie? En 50% ten opzichte waarvan? Welke periode wordt vergeleken met welke andere periode?

 

Dat terwijl ik contracten voor de komende jaren heb afgesloten, zelfs tot en met 2019, en ik in die jaren nog geld ontvang over afgenomen gas en elektriciteit door mijn klanten. Dit gaat om tienduizenden euro's per jaar.

Aangezien we nu al weten dat het om 5 cijfers per jaar gaat, is de cat out of the bag. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar bijvoorbeeld de balans en geprognotiseerde verlies- en winstrekening voor 2015 t/m 2019 die je bij je BBZ-aanvraag hebt bijgevoegd. Met een inkomstenstroom voor de komende 5 jaar zou ik verwachten dat je momenteel enorme overlopende activa op je balans hebt staan. Met getekende contracten zou je zelfs al voor 5 jaar in je V&W-prognoses kunnen aangeven welke omzet nu al contractueel vast ligt.

 

Wat kan ik tegen de afwijzing en stopzetten van mijn bedrijf doen?

Ik vind het belachelijk, want ik gooi de komende jaren dus tienduizenden euro's weg.

Als we verder geen objectieve afwijzingsgronden te horen krijgen, dan kunnen we hier ook niets zinnigs over zeggen. We horen alleen de uitslag en maar één kant van het verhaal, en niet de argumentatie van de ontvangen afwijzing. Je kunt uiteraard altijd in beroep gaan en eventueel de presentatie van je prognoses verbeteren (als dat al van toepassing is).

 

We weten natuurlijk ook niet om wat voor bedrag het gaat en of er verder nog dingen spelen waarop de aanvraag is afgeketst. Is er voldoende aflossingscapaciteit? Heb je nog andere financieringsopties overwogen, zoals Qredits, e.d.?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 316 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.