• 0

Hoe halen we meer uit ons gaming bedrijf?

Beste ondernemers, genieten jullie ook zo van de serie van Gerry Robinson op de RVU 'wie is de baas'. Deze confronterende adviseur helpt ondernemeningen die het moeilijk hebben.

Wel, onze onderneming (GamingWorks BV) heeft het verre van moeilijk, we hebben een unieke formule en zijn wereldwijd bekend. We hebben op de automatische piloot een bedrijf opgezet, maar nu vragen we ons af (sorry voor de kreet) "Hoe kunnen we meer uit ons bedrijf halen?". Een van de ideeen is om een top manager (met bewezen diensten en lol in het adviseren van een jong bedrijf) te vragen om ons eventueel tegen betaling 1 avond in de week op scherp te zetten. Ons bewust te maken van zwakheden, krachten, mogelijkheden etc. Hebben jullie ervaringen? Wil je weten wat we doen: www.gamingworks.nl

Ik zie graag: Jan Schilt

Ik hoor en ik vergeet

Ik zie en ik onthoud

Ik doe en ik begrijp

(confusius)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ons bewust te maken van zwakheden, krachten, mogelijkheden etc. Hebben jullie ervaringen? Wil je weten wat we doen: www.gamingworks.nl

Ik zie graag: Jan Schilt

 

Ik dacht dat het bewust worden van je zwakheden en dergelijke juist alles te maken had met de door jullie aangeboden dienst.

 

Ga eens bij jezelf te rade, dan hoef je er ook niet voor te betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ons bewust te maken van zwakheden, krachten, mogelijkheden etc. Hebben jullie ervaringen? Wil je weten wat we doen: www.gamingworks.nl

Ik zie graag: Jan Schilt

 

Ik dacht dat het bewust worden van je zwakheden en dergelijke juist alles te maken had met de door jullie aangeboden dienst.

 

Ga eens bij jezelf te rade, dan hoef je er ook niet voor te betalen.

 

Ja die is lekker makkelijk ;)... een tandarts legt toch ook geen vullingen aan bij zichzelf (en nog meer van dat soort metaforen...)

 

Een eenmalig bezoek lijkt me aan de karige kant als je structureel iets wil veranderen.

Een manager is trouwens vooral goed in managen; het kan ook zijn dat juist iemand met een andere expertise heel verfrissend kan zijn binnen je onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Wij proberen ons bedrijf zo te runnen als we in onze spellen ook proberen aan te leren, maar ik ga mee met de laatste reactie. Op een gegeven moment moet je iemand hebben die vanuit een andere context ons een hele scherpe vraag kan stellen. We moeten soms uit ons paradigma gehaald worden. Je wordt door het tempo van ontwikkeling soms blind voor je fouten, of je ziet geen andere mogelijkheden voor oplossen of vraagstukken. Daarnaast is het nog zo dat we met name willen weten of er mensen zijn die (zonder commerciele belangen) wel eens advies hebben gekregen van mensen uit een andere context. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat een directeur van een snoepfabriek ons hele belangrijke dingen zou kunnen leren. Vragen als: "Waarom heb je dit gedaan?". Wij hebben de finale bereikt van de LEF wedstrijd voor jonge starters van de KVK Rijnland. Als onderdeel moesten we een ondernemeningsplan maken. Hadden we niet. Door het maken zijn we achter ons principes gekomen. Waarom hebben we een business model zoals we nu hebben? Deze vraag hebben we ons nooit gesteld. Of een vraag: Waarom hebben we deze onderneming? Om tot ons pensioen ons brood te verdienen of om het over 10 jaar te verkopen? Begrijpen jullie?

 

Jan

Ik hoor en ik vergeet

Ik zie en ik onthoud

Ik doe en ik begrijp

(confusius)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een heel sterk idee van jullie. Jullie zoeken voor een deel eigenlijk een soort comissaris. (niet helemaal).

 

Ik weet zeker dat er zat mensen zijn die dit ook gewoon heel leuk vinden om te doen, maar ze zullen ook wel wat kosten. Als je echt een goeie vent hebt brengt dit zich wel ruimschoots op is mijn mening.

 

Goed om je heen kijken, beetje netwerken... Daar begint het vaak. Je moet iemand hebben waar het mee 'klikt' maar die ook alles durft te zeggen zonder schroom.

 

Kijk zelf ook met heel veel plezier naar 'Who's te boss' ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.