Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kvmill
Ik heb uren zitten googelen, maar kan nergens het antwoord vinden op het volgende.
Ik ben ZZPer, heb een auto voor de zaak waarmee ik minder dan 500km privé wil rijden, vanwege 'geen bijtelling'. Ik woon in Barneveld, heb een klant in Gouda, waar ik regelmatig naar toe ga. Afstand is ca. 80 km enkele reis.
Nu zijn er de volgende situaties:
Situatie A: 'Weekendje weg'
Met de volgende ritten:
A1. vrijdagmorgen: huis -> Gouda (werk)( 80km
A2. vrijdagmiddag: Gouda (werk) -> vakantieadres in Harderwijk 100km
A3. maandagmorgen: vakantieadres in Harderwijk -> Gouda (werk) 100km
A4. maandagmiddag: Gouda (werk) -> huis 80km
Situatie B: 'Weekje weg'
B1. vrijdagmorgen: huis -> Gouda (werk) 80km
B2. vrijdagmiddag: Gouda (werk) -> vakantieadres in Zeeland 105 km
B3. vrijdag een week later: vakantieadres in Zeeland -> huis 185 km
De vraag is nu:
Welke van deze ritten zijn nu zakelijk en welke privé? Ik kom zelf tot het volgende:
A1: zakelijk
A2: ??
A3: ??
A4: zakelijk
B1. zakelijk
B2: ??
B3: privé
Ik zat zelf te denken dat ik de ritten A2 en A3 kan zien als 'zakelijk' (100km) waarvan 20 privé-omrij-kilometers. Immers, een normale rit is 80km, maar nu moet ik 20km verder vanwege mijn (privé)-vakantie.
Met een soortgelijke redenering zou B2 dan zakelijk zijn (105km) met 25 privé-omrijkilometers.
Is dit een goede redenering? Ik wil graag wat zekerheid, omdat ik niet het risico wil lopen achteraf toch boven de 500km privé uit te komen. Zou me zomaar een paar duizend euro kunnen kosten...
Wie weet de antwoorden?
Alvast dank!
Kees van Mill