• 0

eindafrekening en jaarrekening

Hallo,

Ik heb een café gehad en we zijn gestopt op 1 juni 2015.

De jaarrekening van januari 2015 tot 1 juni 2015 heb ik in juli van de boekhouder gekregen.

Ik heb nu een aanvraag lopen bij schuldhulpverlening en die wil een eindaangifte van de onderneming hebben en geen jaarrekening. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een jaarrekening en een eindaangifte.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

het is altijd lastig in schatten wat dan wel bedoeld wordt vermoedeliijk hebben ze een (voorlopige) aangifte voor de inkomstenbelasting nodig om te zien hoeveel belasting er nog betaald moet gaan worden omdat de belastingdienst een belangrijke schuldeiser kan zijn in een schuldhulpverleningstraject

Link naar reactie
  • 0

Aangifteprogramma's voor 2015 zijn nog niet beschikbaar.

 

Wat wél mogelijk is, is om de jaarstukken (t/m juni) in het programma van 2014 te zetten (samen met alle andere relevante zaken dan natuurlijk) en een simulatie te doen op basis van tarieven/percentages uit 2014.

 

Een output kan je dan als "voorlopige schatting 2015" of dergelijke opslaan en presenteren.

 

Als dat dus is wat "men" graag wil zien...

 

EDIT:

Ja, en in BAS (Elsevier) kan je ook wel een 'indicatie 2015' maken, maar dat is vrij summier, vind ik.

Link naar reactie
  • 0

Aangifteprogramma's voor 2015 zijn nog niet beschikbaar.

In dat geval gebruik je het Verzoek voorlopige aanslag 2015 via het aangifteprogramma of via Mijn Belastingdienst. Deze heb je immers ook nodig voor een fatsoenlijke schatting van je verzamelinkomen voor eventuele toeslagen in het lopende jaar.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ook heel summier.

 

Als er inzage in je situatie geëist wordt (om voor iets in aanmerking te komen), dan kan je mijns inziens beter proberen om daar aan te voldoen, dus in dit geval (waarschijnlijk) een volledige winstaangifte 'vooraf' - als prognose - te overhandigen.

 

(Maar ik heb helemaal geen ervaring met schuldsaneringen, dus misschien is een formuliertje genoeg.)

Link naar reactie
  • 0

Ook heel summier.

 

Als er inzage in je situatie geëist wordt (om voor iets in aanmerking te komen), dan kan je mijns inziens beter proberen om daar aan te voldoen, dus in dit geval (waarschijnlijk) een volledige winstaangifte 'vooraf' - als prognose - te overhandigen.

Exact, en dat doe je dus met een Verzoek voorlopige aanslag. Die biedt ruimte om de winst uit onderneming in te vullen (TS had immers de exacte cijfers al).

 

Bovendien is zo'n verzoek sowieso wel handig, omdat het ook de gelegenheid biedt om - indien van toepassing - de algemene heffingskorting van de partner uit te laten betalen (bij een laag inkomen) en/of hypotheekrenteaftrek te benutten (indien er loonheffingen worden ingehouden op bijvoorbeeld een uitkering).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.