• 0

Sales doen voor een IT bedrijf, waar te beginnen?

Beste HL-ers,

 

Naast mijn studie probeer ik wat bij te verdienen en te leren als verkoper voor een IT bedrijf. Daarbij werk ik slechts op commissiebasis. Ik moet daarvoor (warme) leads genereren, het sales proces wordt vooralsnog door de accountmanager gedaan van het betreffende bedrijf.

 

Ik heb geen groot netwerk of iets dergelijks. Hebben jullie misschien tips hoe ik het beste aan de slag kan gaan als ik er maximaal één dag per week aan kan besteden? Netwerkevenementen aflopen leek me geen efficiënt idee, ik heb altijd het idee dat iedereen zichzelf daar staat te verkopen.

 

Koud bellen? Een website maken met daarop programmeerwerk aanbieden? Via-via? Internetmarketing bedrijven bellen of ze hun diensten (white-label) willen uitbreiden?

 

Ik ben hierbij op zoek naar grote programmeerklussen (+3000€).

 

Alvast bedankt,

 

Guus

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou eens kijken welke software het it bedrijf aanbiedt en welke klanten daarbij passen. Waarschijnlijk zul je al aan iets grotere bedrijven (geen zzp) moeten denken als ik je budget bekijk. Waarschijnlijk zullen die iemand hebben die bevoegd is om te beslissen over investeringsprojecten in it of de eigenaar/directeur beslist in het MKB. Waarschijnlijk is het handig om erachter te komen wie bevoegd is en om daarmee aan tafel te komen. Als je je doelgroep weet kan je bijvoorbeeld via de kvk heel makkelijk een adressenbestand ophalen.

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Richard,

 

Inderdaad: potentiële doelgroep selecteren.

 

Het gaat om alles wat met het internet te maken heeft (webapps, web/sites/stores) en ook apps voor android/apple.

 

Hoe zou ik die het beste kunnen benaderen denk je? Emailtjes? Bellen? Fysiek langsgaan? Een lekkere taart opsturen? haha

 

Mvg,

Link naar reactie
  • 0

- Lesgeven in avondonderwijs.

- Workshops organiseren.

- Vrijwilligerswerk.

- sponsoring van evenementen.

- Creatieve samenwerking met andere bedrijfstakken zoeken.

...

Maar vooral jezelf en anderen niet het gevoel geven dat je aan het verkopen bent; het moet je passie zijn, je moet het graag doen zelfs al lijkt het op het eerste zicht dat je gratis aan het werken bent.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0
- Lesgeven in avondonderwijs. - Workshops organiseren. - Vrijwilligerswerk. - sponsoring van evenementen. - Creatieve samenwerking met andere bedrijfstakken zoeken

 

Wat een omweg om leads en sales te behalen zeg :) Iedereen moet doen wat hem/haar goed ligt, maar om leads te krijgen zijn er wel wat directere en beter schaalbare methodes dan vrijwilligerswerk of avondles gaan geven.

Link naar reactie
  • 0

- Lesgeven in avondonderwijs. - Workshops organiseren. - Vrijwilligerswerk. - sponsoring van evenementen. - Creatieve samenwerking met andere bedrijfstakken zoeken

 

Wat een omweg om leads en sales te behalen zeg :) Iedereen moet doen wat hem/haar goed ligt, maar om leads te krijgen zijn er wel wat directere en beter schaalbare methodes dan vrijwilligerswerk of avondles gaan geven.

 

Ik sta open voor concrete/praktische suggesties van uw kant.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

@Ron van der Kolk: Nog nooit van gehoord. Zal eens lezen. Wel vreemd dat ik overal iedereen zo lyrisch zie doen over koude acquisitie, alsof het erbij hoort als ondernemer (en dus helemaal niet illegaal is, oid).

 

@Jeroen Bakker: Bedankt :) ga er naar kijken.

 

@Mathias: Bedankt. Creatieve samenwerking zou voor mij van toepassing zijn waarschijnlijk. Ik ben nu aan het kijken om samen te gaan werken met internetmarketing bedrijven, zodat ze bijvoorbeeld IT werk kunnen outsourcen naar dit IT bedrijf.

 

@Mmint: ja, hij gaat vaak naar ontbijtjes/evenementen die gericht zijn op IT/marketing. En hij belt soms het één en ander. Sitedeals hield hij zelf al redelijk in de gaten en hij doet dat ook liever alleen. Ik wilde dus andere plekken/manieren vinden, vandaar dit topic.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Ron van der Kolk: Nog nooit van gehoord. Zal eens lezen. Wel vreemd dat ik overal iedereen zo lyrisch zie doen over koude acquisitie, alsof het erbij hoort als ondernemer (en dus helemaal niet illegaal is, oid).

 

Koude acquisitie is ook niet illegaal, maar zonder toestemming particulieren en bedrijven gaan mailen wel...

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Naast mijn studie probeer ik wat bij te verdienen en te leren als verkoper voor een IT bedrijf. Daarbij werk ik slechts op commissiebasis.

Je bedoeling is om te leren, maar als ik je goed begrijp laten ze je min of meer zwemmen?

 

ja, hij gaat vaak naar ontbijtjes/evenementen die gericht zijn op IT/marketing. En hij belt soms het één en ander. Sitedeals hield hij zelf al redelijk in de gaten en hij doet dat ook liever alleen.

Dat bedoel ik dus. Dat klinkt voor mij dus niet als iemand die de intentie heeft om jou iets te leren.

 

Ik ben nu aan het kijken om samen te gaan werken met internetmarketing bedrijven, zodat ze bijvoorbeeld IT werk kunnen outsourcen naar dit IT bedrijf.

En past dat in de strategie van dit IT bedrijf? Mag jij afspraken maken met die bedrijven?

 

Hoe ben je bij dit bedrijf binnengekomen? Ze betalen je per aangebrachte klant, maar wat heb je ze verteld over je kennis en ervaring op dit gebied om daar betaald aan de slag te mogen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.