• 0

Wel of niet de juiste boekhouder

Goedendag

Ik werd door een collega erop gewezen dat zijn boekhouder gebruikt maakt van de zgn sba of eka?

Het ging er iig om dat zijn boekhouder dit gebruikt om alle aanslagen voor hem in te kunnen zien.

Gisteren sprak ik de mijne, en die gebruikt dit niet. De reden was kostenbesparing. Hij gebruikt het programma van de belastingdienst.

Tevens was dit niet verplicht gaf hij aan.

 

Wat moet ik hier nu mee, als leek wil ik graag weten of ik bij de juiste boekhouder zit.

Althans, doet hij zijn werk wel goed zonder allerlei programma's.

Wat weten jullie hiervan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Althans, doet hij zijn werk wel goed zonder allerlei programma's.

Wat weten jullie hiervan?

 

Mag je toch van uitgaan, misschien wel beter, omdat zijn feeling met cijfers beter ontwikkeld kan zijn.

 

Vanaf hier niet veel van te zeggen.

 

Link naar reactie
  • 0

als die collega zegt dat zijn bakker speltmeel gebruikt ga jij dan ook aan je bakker twijfelen als die zegt dat hij het niet gebruikt omdat hij het onnodig duur meel vindt voor gewoon brood?

 

laat je niet te snel van de wijs brengen door kreten die anderen roepen en daar kennelijk belangrijke waarde aan ontlenen.. lijkt erop dat hij ook niet weet wat het betekent..

 

even een korte uitleg

EKA is afgeschaft en betekende Elektronische Kopie Aanslag

en SBA vervangt dit en betekent Standaard Bericht Aanslag

 

enige wat dat betekent is dat de boekhouder van je collega krijgt de belastingaanslagen van hem rechtsteeks als je collega daarvoor een machtiging geeft

 

en jij moet elke keer als je boekhouder er om vraagt ff kopietjes van je aanslagen aan hem sturen.

 

het zegt dus werkelijk nul noppes nada over de kwaliteit van de boekhouder

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is dan een boekhouder die gebruikt maakt van jouw gegevens om in te loggen bij de belastingdienst om aangiftes in te dienen.

Daarmee zijn ze ook gemachtigd om al jouw fiscale gegevens aan te passen. Denk daarbij aan aanvragen toeslagen en wijzigen bankgegevens. Je geeft een dergelijke boekhouder dus in feite je bankpas met pincode.

 

Dat kan goed gaan, maar als het fout gaat kun jij je niet verweren op het feit dat je boekhouder dit gedaan heeft. Zeer waarschijnlijk heeft hij ook geen aansprakelijkheidsverzekering e.d.

Mijns inziens best riskant.

 

Als je overtuigd bent van je kwaliteiten als ondernemer dan mag je ervan uit gaan dat hij met de juiste gereedschap gaat werken. Dat gereedschap geld kost lijkt me logisch.

 

Hij kan zijn werk best goed doen, maar ik zal er nog eens over na denken als ik jouw was.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.