• 0

Hybride start (deels loondienst, deels eigen onderneming); hoe pak ik het aan?

Beste forumleden,

 

Ik worstel op dit moment enigszins met een startsituatie, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik ga op korte termijn voor mezelf beginnen, maar om toch enige financiele zekerheid te behouden ga ik 24 uur in loondienst (bij één van de bedrijven waar we mee gaan samenwerken) en de overige tijd steek ik in het opzetten van het nieuwe bedrijf. Deze situatie zal sowieso een jaar blijven bestaan met opties op verlenging, afhankelijk van hoe snel de eigen onderneming gaat lopen.

 

Er zijn nu een hoop zaken die even netjes geregeld moeten worden, zoals pensioen, laptop, telefoon, etc. De nieuwe 'werkgever' is gelukkig heel erg coulant en wil potentieel alles wel regelen, maar ik vind het lastig om te bepalen waar ik goed aan doe en wat vervolgens de financiele concequenties zijn.

Is het gunstiger om het via de 'wergever' alles te regelen, of kan ik juist beter alles zelf op de eigen zaak zetten en om een vergoeding vragen? Daarnaast wil ik graag voorkomen dat ik eind van het jaar nog een enorme naheffing krijg omdat ik effectief betaald ben in natura of iets dergelijks?

 

En zijn er verder nog zaken waar ik goed op moet letten in een dergelijke situatie? (los van concurrentiebeding afspraken in het contract)

 

Een direct advies is altijd fijn, maar een verwijzing naar waar ik met dergelijke vragen (ik heb er nog wel meer in dezelfde richting) terecht kan, zou ook zeker fijn zijn. Ik ben relatief nieuw in de 'eigen onderneming' wereld en ik weet nog niet zo goed waar ik nu moet zijn (ook via google zag ik door de bomen het bos niet meer).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar je op moet letten is dat je je niet als een werknemer blijft gedragen, ik heb veel mensen gezien die een 'hybride' dachten te kunnen combineren maar eerder gewoon een werknemer bleven met een zieltogende, geen energie gevende, 'zelfstandige' activiteit ernaast.

En wat Richard Theuws al zegt, naar een accountant gaan is wel slim.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.