• 0

Vraag mbt tot kosten aflevering inklaring China

Hallo,

 

Wij zijn twee (student) ondernemers en gaan voor het eerst wat groter inkopen in China, >:(. De bedragen waar het om gaat zijn voor de meeste ondernemers hier peanuts, maar het gaat voor ons om heel erg veel geld.

 

De prijs van de goederen is +/- €1550,-

Dit bedrag hebben we reeds overgemaakt met PayPal voor extra bescherming.

 

De verzendkosten door to door, inclusief btw, invoerrechten en inklaring zou omgerekend +/- €1250,- kosten. Dit bedrag is nog niet betaalt en zouden we met een gewone banktransfer overmaken. Dit omdat we inmiddels een goed gevoel hebben bij de leverancier en de PayPal fee nogal fors is nog los van de slechtere wisselkoers.

 

De verzending zou gedaan worden door China southern airline en America Polar airline via Schiphol en inklaring door de shipping agent van de fabrikant. Bij elkaar zou het 10 dagen duren voor we de zending ontvangen. Nu hebben we twee vragen.

 

1. Is het normaal dat we de volledige €1.250,- ook vooraf betalen, dus ook voor de inklaring, btw en invoerrechten over de goederen etc.?

 

2. Klopt het dat we dan inderdaad alleen nog maar hoeven te tekenen voor ontvangst zonder extra kosten?

 

Onze contactpersoon bij de fabrikant heeft verschillende keren bevestigt dat er geen extra kosten bij komen voor ons, dat dit een all in bedrag is en dat we letterlijk geen cent meer hoeven te betalen. Dat zij dit oprecht denkt geloof ik wel. We hebben goed contact via de telefoon met de contactpersoon.

 

In verhouding is deze verzending nu nog erg duur, maar we willen later een grotere zending laten doen per zeevracht en hiervoor een lening aanvragen.

 

Bij voorbaat dank

 

[verandering: titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je ook rekening moet houden met eventuele invoerrechten en BTW(aftrekbaar) zijn die meegenomen in het bedrag? Wat te denken van eventuele opslagkosten indien de zending niet onmiddellijk kan worden ingeklaard.

Maar het allerbelangrijkst zijn de Incoterms deze moeten op de factuur vermeld staan als zijnde

DDP met de plaats van bestemming erachter. En dan geen DDP Schiphol, want dan krijg je nog steeds kosten aan je broek.

Link naar reactie
  • 0

1. het is inderdaad gebruikelijk om kosten voor aflevering te voldoen.

2. Is moeilijk te zeggen of je alleen voor ontvangst dient te tekenen. Lijkt mij verstandig de zending gegevens op te vragen zoals aantal colli verpakking, volume eventueel hs code en kostenopgave te vragen bij een lokale (luchtvracht-) expediteur mits zending niet al onderweg is. Dan de shipping agent contacteren.

Link naar reactie
  • 0

Om hier iets zinnigs op te zeggen is het goed om te weten hoe groot de zending zal zijn (gewicht en omvang) want gevoelsmatig zou ik zeggen ben voorzichtig want het komt mij wat vreemd over. Heb je bij deze leverancier al eens wat meer gekocht? Kleinere zendingen, zeg maar een soort sample?! Want ik lees veel gevoel "oprecht denk ik" en "goed contact met" maar niets over producten gezien of getest. Oplichters zijn vaak de aardigste "ondernemers" die je tegen kunt komen.

 

Ik neem aan dat je snel geleverd moet hebben dat je voor luchtvracht kiest?

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Mac's

 

Kijk eens hoe er gereageerd wordt als je voorstelt om zelf het vervoer te doen. Ik heb erg vaak meegemaakt dat de marge op het product bij een Chinese fabrikant op het vervoer zat. Wat mij betreft begin je alvast te onderhandelen over die containerlading die later komt. Als ze dat niet willen, wees dan op je hoede. En wat het forumlid boven me zegt, heb je al samples gezien?

Link naar reactie
  • 0

BTW en invoerrechten kunnen zij niet in rekening brengen, je krijgt hiervan een rekening gezamelijk met de invoerrechten van bijvoorbeeld DHL of FEDEX.

 

Als de Chinees werkelijk DDP levert krijgt TS geen rekening van DHL/Fedex. Eventuele invoerrechten zitten al verrekend in de overeengekomen DDP prijs en BTW mag de Chinees bij B2B niet in rekening brengen, daarvoor geldt een verlegging.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.