Ik koop goederen in in Polen. Ik krijg van de leverancier een factuur met 0% BTW.
Ik regel zelf transport en de goederen worden rechtstreeks geleverd bij de klant in België.
Ik factureer de goederen en transportkosten op 1 factuur naar de Belgische klant met 0% BTW en vermelding dat het om een ICL gaat.
Bij de ver.abc regeling staat op de site van de belastingdienst dat ik de AANKOOP dan niet hoef op te nemen in de btw aangifte. Van de EU-vervoerder ontvang ik een factuur met 0% BTW. Moet ik die dan wel opnemen of ook niet?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Evy
Evy
Ik koop goederen in in Polen. Ik krijg van de leverancier een factuur met 0% BTW.
Ik regel zelf transport en de goederen worden rechtstreeks geleverd bij de klant in België.
Ik factureer de goederen en transportkosten op 1 factuur naar de Belgische klant met 0% BTW en vermelding dat het om een ICL gaat.
Bij de ver.abc regeling staat op de site van de belastingdienst dat ik de AANKOOP dan niet hoef op te nemen in de btw aangifte. Van de EU-vervoerder ontvang ik een factuur met 0% BTW. Moet ik die dan wel opnemen of ook niet?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51828-vereenvoudigde-abc-levering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag