• 0

schatting omzet winkel

Ik ben bezig met het opzetten van een plan voor een winkel. Daarbij zal ik een inschatting moeten maken hoeveel ik denk om te kunnen zetten. Hoe kan ik dat het beste bepalen? Zijn er cijfers te vinden? Is het natte-vingerwerk?

Verder weet ik niet waar ik mijn huisvestingskosten op moet baseren. Ik heb wel een pand op het oog, maar als dat weg is voordat ik kan beginnen zal ik een andere inschatting moeten maken. Wie heeft er dus eigenlijk tips voor het goed opzetten van een financieel plan voor een winkel?

 

Alvast bedankt!

- 3 weten meer dan 2 -

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog een advies...

Praat eens met een paar winkeliers in de omgeving waar jij je wilt gaan vestigen, of een ondernemers(winkeliers)vereniging.

Zij zijn de ervaringsdeskundigen op het gebied van kosten in jou omgeving...(weet je gelijk wat een gemiddeld winkelpand gaat kosten)..maar zij kunnen je ook veel leren over de valkuilen die zij zijn tegengekomen....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Begin onderaan met je financiele plan. Ik neem aan dat je enige ervaring hebt met wat je verkoopt. Bepaal op welke dagen je open bent en hoeveel artikelen je zal verkopen. De weekcijfers kan je vervolgens tot een maandcijfer omrekenen. Deze kan je vervolgens voor seizoeninvloeden corrigeren. Indien je dit hebt gedaan kan je de eigen uitkomsten vergelijken met ratio's zoals verkopen per m2 of FTe's die je bovenstaande sites's kan ophalen.

 

Kortom begin onderaan en toets met vergelijkingscijfers.

Michiel Smith

 

www.prometheusadvisoryservices.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.