• 0

Welke subsidie of welk bureau ?

LS,

 

Een steenzettersbedrijf (oud, maar zeer actueel, ambacht) is in zware discussie met de Arbeidsinspectie ivm het handmatig plaatsen van basaltblokken. De eerste boetes zijn gevallen ondanks dat de ai toegeeft dat er "geen aantoonbaar" alternatief is voor het verplaatsen van de blokken. Er is ons ( oud ambachtelijke smederij/constructie) gevraagd om een reeds bestaand idee te moderniseren en te verbeteren. Dit wordt een "trial and error" proces. Nu zit ik al een hele tijd te neuzen in de verschillende mogelijke(?) subsidies, maar kom er eigenlijk niet uit of, en zo ja, welke we hiervoor zouden kunnen aanvragen. Heeft iemand een tip voor of subsidie of goed advies bureau ?

 

Vr groet,

 

Louis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou eens bij Syntens of senternovem langs kunnen gaan.

Mogelijk dat zij je op een goed spoor kunnen zetten.

 

Verder zijn er enkele bureau's die subsidies regelen voor je. ze vragen hiervoor wel een percentage van de opbrengst.Ik heb daar zelf geen ervaringen mee.

 

Op zich is dus eigenlijk het steenzetters bedrijf de opdrachtgever.

Hoe groot is de markt voor deze apparaten eigenlijk, en wat zijn de alternatieven.

Het bedrijf legt het risico bij jou neer, maar als je er straks te weinig verkoopt zit je met een strop.

 

Kun je iets meer vertellen over het bassalt probleem en de oplossingen.

We zijn hier best bereid een beetje mee te denken.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem met de blokken is dat ze zwaarder zijn dan de door de ai toegestane 25 kg. Het zetten echter is en blijft (voorlopig) handwerk. Nou lijkt het simpel om een steen op te tillen en in een gat te laten zakken, de dijken waarop dit gebeurd zijn echter allemaal hellend, daarbij worden er eisen gesteld aan de "passing"van de stenen (min afstand, hoogte etc). Het steenzetten is dan ook een vak apart waarbij ervaring een grote rol speelt, er moeten namelijk meters gemaakt worden.

Verschillende "grijpapparaten" die de afgelopen jaren getest zijn bleken in de praktijk niet (efficient) inzetbaar, vanwege of de onbereikbaarheid van de werkplek, of de diversiteit in steenmaat en vorm. Een oude grijper springt er boven uit, deze zal geoptimaliseerd moeten worden. Dit wordt overigens geheel betaald door de opdrachtgever.

Tussen de veschillende gecertificeerde steenzetters in NL ( minder dan 10,) is hat afgelopen jaar min of meer wedstrijd gaande wie de beste oplossing heeft (gevonden). Niemand heeft tot nu toe gewonnen. Onder druk van de ai zal nu iets bedacht moeten worden waar alle steenzetters wat aan hebben. Ook rijkswaterstaat hecht hier zeer veel belang aan. Als de ai de boel stillegt, wat niet ondenkbaar is, ontstaan er nogal wat problemen vwb opleveringen van een aantal belangrijke sprojecten.

 

trefwoorden voor subsidie:

innovatie

arbo

meerdere belanghebbende bedrijven

kostenbesparing voor rijkswaterstaat (meer meters)

kennis ?

 

Eigenlijk ben ik op zoek naar een subsidietijger die zich hier in vast wil bijten. Het traject wordt zowieso opgestart. Als ik weet welke subsidie hiervoor in aanmerking zou komen, zou ik al aan de slag zijn gegaan. Zonder deze zekerheid wordt dit voor ons echter te kostbaar.

 

vr groet,

 

Louis

Link naar reactie
  • 0

 

Eigenlijk ben ik op zoek naar een subsidietijger die zich hier in vast wil bijten. Het traject wordt zowieso opgestart. Als ik weet welke subsidie hiervoor in aanmerking zou komen, zou ik al aan de slag zijn gegaan. Zonder deze zekerheid wordt dit voor ons echter te kostbaar.

 

vr groet,

 

Louis

 

Kijk toch eens op deze websites;

Syntens

Senter Novem

 

Je maakt mij wel nieuwsgierig, heb je een foto van deze oude grijper een een foto van een basaltblok ?

Zo moeilijk kan de oplossing toch niet zijn ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Entrepreneur

www.pno.nl

 

Zij zoeken naar mogelijke (europese) subsidies en verzorgen ook het gehele aanvraagtraject hiervan. In ruil hiervoor vragen ze een percentage van de toegewezen subsidie, dus geen verdere kosten. Misschien interessant?!

Link naar reactie
  • 0

Het is ons deze week niet gelukt om met de opdrachtgever om de tafel te zitten. Wel heb ik een foto gekregen van de tang zoals deze vroeger door steenzetters gebruikt is. Interessant is dat alle tot nu toe gevonden High-tec oplossingen het hebben moeten afleggen tegen deze tang. Insteek is dan ook om het concept van deze tang te gebruiken om zo tot een arbo-acceptabel product te komen.

 

Wordt vervolgd,

 

Prettig weekeinde,

 

Louis

tang.thumb.jpg.238c543a878c8709816a3b105096682b.jpg

Link naar reactie
  • 0

voor dit soort aanpassingen op de werkplek kom je in aanmerking voor een ESF III subsidie, in het kader van verzuimpreventieve maatregelen. Het Agentschap in Den Haag en Eindhoven kan jou adviseren hoe te handelen bij de aanvraag.

 

succes!

 

emile van der linde

www.vitalist.nl

Veel aanbod en gekwek in arbo en verzuim land. Welke krijtstreep geeft mij nou wat onze organisatie nodig heeft? Voor onafhankelijk advies mét een resultaatgarantie mag u mij contacten. Die zoektocht uren spaart u mooi weer uit.

Link naar reactie
  • 0

Tussen de veschillende gecertificeerde steenzetters in NL ( minder dan 10,) is hat afgelopen jaar min of meer wedstrijd gaande wie de beste oplossing heeft (gevonden). Niemand heeft tot nu toe gewonnen.

 

Tja, bij zo'n klein speelveld en zulke gemeenschappelijke belangen (ik neem aan dat de andere partijen ook met de AI te maken hebben) is het te overwegen samen te werken. Als het al zo'n een ambachtelijk vak is, dan moeten 10 bedrijven samen toch over voldoende kennis bezitten om iets uit te vinden? Is dit ooit overwogen door jullie of jullie concullega's?

 

Hebben jullie trouwens al eens gekeken in het buitenland? Ik neem aan dat er ook steenzetters in andere landen zijn, kan me zo voorstellen dat zij ook met een gelijksoortige problematiek te maken hebben.

 

Ergens vind ik het trouwens wel mooi dat de technologie niet alles zo maar kan oplossen. Gewoon 'ouderwets' degelijk vakwerk door een getrainde mensenogen- en handen is gelukkig nog vaak genoeg beter dan een siliconenbrein. Er is nog hoop!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.