• 0

Baby slaapzakken produceren in EU

Beste leden,

 

Zoals zovelen ben ik nieuw op dit forum. Bij deze zal ik mij even kort voorstellen. Mijn naam is Emile de Bruyn, 26 jaar en ben sinds enkele jaren eigenaar van verschillende webshops.

 

Inmiddels ben ik gestart met een nieuw bedrijfsconcept, namelijk het maken van slaap- / trappelzakken voor baby's in aparte designs. Hiervoor ben ik momenteel opzoek naar een betrouwbare leverancier in de EU. Na eigen research + het lezen van andere soortgelijke verhalen zegt mijn gevoel dat ik fabrikanten moet zoeken in Spanje, Portugal of Turkije.

 

Op verschillende websites kan je duizenden leveranciers vinden in 'mijn' specifieke branche. Om erachter te komen welke leverancier ook daadwerkelijk mijn ideeën kan uitwerken tot een specifiek product is een heel ander verhaal. Veel fabrikanten maken eigen merken bijvoorbeeld. Aangezien het een vrij 'uniek' product / design is wil ik niet dat ze met mijn idee er vandoor gaan.

 

Hebben jullie mogelijk tips / ideeën hoe dit aan te vliegen?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Mvg,

 

Emile de Bruyn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is inderdaad een handelsverdrag met Turkije hierdoor hoeven er kort gezegd over en weer geen invoerrechten betaald hoeven te worden.

 

Echter tov Spanje/Portugal heb je wel met wat extra formaliteiten te maken. Op zich is dit allemaal te overzien maar het vergt iets meer voorbereiding dan even een order'tje bestellen ;)

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Echter tov Spanje/Portugal heb je wel met wat extra formaliteiten te maken. Op zich is dit allemaal te overzien maar het vergt iets meer voorbereiding dan even een order'tje bestellen ;)

Huh? Wat voor soort formaliteiten dan? Heb ik iets gemist?

 

Link naar reactie
  • 0

Huh? Wat voor soort formaliteiten dan? Heb ik iets gemist?

 

Simpel. Turkije is geen EU dus bij invoer vanuit Turkije moet je douane-aangifte doen. Als TS zonder betaling van invoerrechten wil importeren zal hij moeten aantonen dat de goederen uit het vrije verkeer van Turkije afkomstig zijn, in dit geval met een A.TR document.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Nee zorgen hoef je niet te maken. Je moet er wel rekening mee houden.

Zo zal je aan je leverancier een ATR moeten vragen. Verder moet je bij aangifte BTW bij invoer betalen. Tenzij je beschikt over een artikel 23 verleggings regeling. Aangifte kan je niet zelf doen maar heb je een (douane) expediteur voor nodig welke dit voor je kan organiseren.

 

Dus met de nodige voorbereiding is dit allemaal geen probleem. Maar het is niet zo makkelijk als iets in Spanje of Portugal bestellen. Hou hier dus rekening mee. Is de prijs / kwaliteit gelijk. Is mijn advies bestel dan lekker daar dat is dan gewoon makkelijker.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.