We hebben momenteel een groot probleem met een klant in Dubai waar 6 containers niet worden geklaard. Levering is cash against documents. We hebben uiteindelijk de betaling ontvangen maar nu wil de klant de goederen alsnog niet inklaren. De Bill Of Lading is echter ook al in bezit van de klant dus wij kunnen als shipper niks meer doen. De demurragekosten blijven oplopen en de rederij claimt bij ons de demurragekosten te willen verhalen wanneer consignee de containers niet inklaart.
Mijn vraag is of de rederij zich juist tot consignee moet wenden aangezien betaling van de goederen aan ons is voldaan en wij niet meer in het bezit zijn van de Bill of Lading. De kosten zijn momenteel hoger dan de waarde van de goederen (50K)..
Is de consignee nu verantwoordelijk (consignee gaat niet failliet)?? Kunnen wij als shipper de goederen alsnog inklaren hoewel wij geen B/L meer hebben en dus geen eigenaar meer zijn van de goederen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bart1980
bart1980
Beste leden,
We hebben momenteel een groot probleem met een klant in Dubai waar 6 containers niet worden geklaard. Levering is cash against documents. We hebben uiteindelijk de betaling ontvangen maar nu wil de klant de goederen alsnog niet inklaren. De Bill Of Lading is echter ook al in bezit van de klant dus wij kunnen als shipper niks meer doen. De demurragekosten blijven oplopen en de rederij claimt bij ons de demurragekosten te willen verhalen wanneer consignee de containers niet inklaart.
Mijn vraag is of de rederij zich juist tot consignee moet wenden aangezien betaling van de goederen aan ons is voldaan en wij niet meer in het bezit zijn van de Bill of Lading. De kosten zijn momenteel hoger dan de waarde van de goederen (50K)..
Is de consignee nu verantwoordelijk (consignee gaat niet failliet)?? Kunnen wij als shipper de goederen alsnog inklaren hoewel wij geen B/L meer hebben en dus geen eigenaar meer zijn van de goederen.
Verneem graag.
Mvg,
Bart
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52758-demurrage-kosten-voor-shipper-of-consignee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag