• 0

Een webshop toevoegen aan mijn website

Hallo hallo iedereen, welkom bij mijn eerste post op Higherlevel!

 

 

Hoe moeilijk is het om een webshop met ideal/creditcard betalingen toe te voegen aan mijn website?

 

Wat is de makkelijkste en meest gebruikvriendelijke optie?

 

Waar moet ik rekening mee houden? (mbt wet/regelgeving)

 

 

Als een vraag niet duidelijk is geef ik graag verheldering!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ligt eraan met welk systeem je website gebouwd is. Is dat WordPress? Dan is WooCommerce de meest voor de hand liggende optie. Voor betalingen via ideal, creditcard enzovoorts is Mollie een goede provider.

 

Voor wat betreft de regels voor webshops : zie acm.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

En niet te vergeten:

 

wat doe je nu al? Heb je een winkel? Verkoop je fysieke producten of juist digitaal?

 

Wat is je doelgroep?

 

 

Overigens kan ik nu al zeggen dat een webshop opzetten niet iets is wat je er even bij moet doen... Op die manier zal je niet vaak niet veel verder komen dan een hobbymatige opzet.

 

Neem de tijd om je erin te verdiepen en ga aan de slag met je nieuw verworven kennis. Wat dat betreft ben je goed begonnen door dit forum te raadplegen. Vergeet ook de zoekfunctie niet. Er is hierover al het een en ander geschreven...

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Denk dat het ook afhangt van je plannen idd. Wat wil je precies gaan verkopen? Hoeveel producten? Wanneer je enkele producten wilt verkopen volstaat woocommerce, zoals eerder aangegeven, prima.

Bij het aanbieden van een grote diversiteit in producten, zou ik persoonlijk eerder gaan voor Prestashop of Opencart

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen ervaring met Prestashop of Opencart maar waarom zou WooCommerce volgens jou alleen geschikt zijn voor shops met "enkele producten"? Ik heb diverse WooCommerce shops gebouwd met honderden producten en die draaien probleemloos, en volgens builtwith.com draait 37% van alle webshops wereldwijd erop. Bij de top 10.000 meest bezochte webshops is dat nog steeds 8%...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Best Heusden,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Heb je al een informatieve website met zoekresultaten? Of wil je een 'nieuwe' webshop openen op een domeinnaam?

 

Waarom doe je specifiek navraag naar iDEAL en creditcard als betaalmethoden?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoe moeilijk is het om een webshop met ideal/creditcard betalingen toe te voegen aan mijn website?

 

Wat is de makkelijkste en meest gebruikvriendelijke optie?

Dat kan eenvoudig door de webwinkel niet toe te voegen aan de bestaande website, maar meer door de webwinkel naast de website te zetten. Is de hostnaam van je website bijvoorbeeld www.example.com, dan plaats je de webwinkel op shop.example.com (met een extra DNS A-record). De website en webwinkel zitten elkaar dan niet in de weg en je kunt de webwinkel zelfs onderbrengen op een andere server of bij een andere hostingprovider — en zelfs bij een webwinkelplatform.

Link naar reactie
  • 0

Een (voorlopig) alternatief kan zijn om via Marktplaats te starten en eerst te kijken of markt is voor je aanbod en of je wat kunt verkopen. Dat biedt ook de mogelijkheid wat geld te verdienen waarmee je je eigen webshop kunt (laten) maken en de nodige ervaring in het online handelen op te doen.

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Marktplaats ga ik ook gebruiken, maar dit topic gaat over een webshop.

 

Ik ga een shop runnen voor meubels, hier moet een webshop met online betaalsysteem voor komen. Het assortiment gaat niet verder dan 50 - 80 producten.

Ik ga gebruik maken van Wordpress.

Link naar reactie
  • 1

Je ziet het, iedereen is laaiend enthousiast. Het gaat helemaal goed komen.

 

Gewoon even gebruik maken van WordPress en een paar van die plugin dingen.

Website online zetten en wachten tot iedereen "meubels" in Google intikt. Vervolgens komen ze meteen op je website, Kassa!

 

Link naar reactie
  • 0

Dit gaat inderdaad om te technische kant, en als je al aan wordpress vast zit is woocommerce geen vreemde suggestie. Technisch krijg je dat wel werkend.

 

Hoe je vervolgens klanten op die site/shop krijgt is een heel andere vraag, en die staat m.i. goeddeels los van welke technische oplossing je kiest. Een overweging zou kunnen zijn dat een ander systeem het qua SEO beter doet, maar dat is ook afhankelijk van wat je zelf invult aan productomschrijving en dergelijke, niet alleen van de techniek.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.