Jump to content
duckcity
Verberg

Als ZZP'er aangereden in bedrijfsauto van een klant

vraag

Dag mensen,

 

Ik ben zzp'er in grafisch werk & video editing. Ik doe een klus bij een klant en was op weg om een computer op te halen bij een tweede locatie van de klant.

Nu werd ik gistermiddag aangereden door een auto. Hij is vanachter in de bedrijfsbus waarin ik reed geknald. Deur is verbogen en heeft veel deuken, maar rijdt nog wel. Ik heb met de andere bestuurder de schadeformulieren ingevuld, het was hem ook wel duidelijk dat dit zijn fout was.

De bedrijfsauto is verzekerd bij interpolis.

 

Mijn vraag is hoe ik (of mijn klant) dit het beste kan aanpakken met de verzekering.....

 

- Moet ik de schade melden, of de klant gewoon zelf?

- Maakt het uit voor hem dat ik, als niet werknemer, in de auto reed?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

De eigenaar van de auto stuurt de aansprakelijkstelling naar de verzekeraar van de tegenpartij, vergezeld door het schadeaangifteformulier.


That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als de auto waar jij in reed casco (all risk) verzekerd is, kan het ingevulde schadeformulier naar de verzekeraar welke deze auto in dekking heeft. Deze verzekeraar gaat dan het geld bij de verzekeraar van de tegenpartij innen. ( mits de tegenpartij daadwerkelijk de schuldige is natuurlijk).

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Misschien moet je daar een beetje mee oppassen: geldt die all-risk verzekering bijvoorbeeld wel voor een willekeurige bestuurder?

 

Als de tegenpartij schuld erkent heb je met je eigen verzekering in principe niets van doen, je kunt ahw de rekening van het herstelbedrijf neerleggen bij de verzekeraar van de tegenpartij.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als de tegenpartij schuld erkent heb je met je eigen verzekering in principe niets van doen, je kunt ahw de rekening van het herstelbedrijf neerleggen bij de verzekeraar van de tegenpartij.

2 opmerkingen:

 

[*]een slimme (tegen)partij erkent geen schuld: dat kan de rechten van de eigen verzekeraar schaden (sterker nog: zelf schuld erkennen kan verlies van dekking opleveren! )

[*]een (verzekeraar van) tegenpartij vergoedt alleen dagwaarde en 75% van de vaste kosten van noodzakelijk vervoer (en dan alleen gedurende reparatie). Zeker bij jonge auto's kan het verstandig zijn om de schade wel te claimen bij eigen verzekeraar vanwege vergoeding op nieuwwaarde of vaste afschrijving én een ruimere (en langere) vergoeding voor vervangend vervoer

 

 


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 141 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept