• 0

Autoverhuur in het buitenland starten

Hoi, ik wil een zeer kleinschalig autoverhuurbedrijf starten in Spanje (Ibiza) met 2 a 3 auto's. Kan ik dat doen met een Nederlandse BV of moet ik dan een Spaanse firma oprichten? De Nederlandse verhuur BV is er al, dus dat zou wel het makkelijkst zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of waar zou ik me het beste kunnen laten voorlichten?

Ik kan op de sites van KvK of Belastingdienst geen antwoord vinden.

 

Groet Roel

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kom op Peter, da's toch geen antwoord op zijn vraag?!

 

@Antonius, welkom op HL.

 

Aangezien de fysieke dienst in Spanje plaats heeft, ga je dit niet van de grond krijgen met een NL BV.

 

Je NL BV zal wellicht in Spanje een dochter SL of SRL kunnen openen, maar ik weet zo niet wat daarbij komt kijken. Een Spaanse notaris zou je hierover alles kunnen vertellen. En wellicht kun je na lang zoeken op de door Peter gegeven link nog info vinden over de SL of SRL.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Kom op Peter (...)

 

Nou Joost...,

 

Ik heb weliswaar weinig internationale aspiraties, maar als ik dat wel had dan zou ik toch in desbetreffende land navragen wat van mij als ondernemer verwacht wordt eerlijk gezegd.

 

En volgens mij is voor het vestigen van een Spaanse onderneming in Spanje de aangewezen bron de Spaanse KvK.

Maar dat is slechts mijn mening.

 

En verder ben ik helemaal met je eens natuurlijk.

 

Groetjes,

Peter

Link naar reactie
  • 0

Naast de ondernemingskant is er ook de praktische kant: kenteken, wegenbelasting, verzekering. Met Nederlandse platen mag je waarschijnlijk niet langer dan 3 aangesloten maanden in Spanje rijden en een Nederlandse verzekeraar zal er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn, zeker niet in de verhuur. Ik weet niet of je als Nederlandse onderneming Spaanse platen, belasting en verzekering kunt krijgen; dat is iets om in Spanje na te vragen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Allen, bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels contact met een Spaanse firma. Zij kunnen mij helpen de juiste stappen te nemen. En idd praktische problemen met kentekens e.d. op te lossen.

Ik zal ook mijn bevindingen delen om zodoende mijn bijdrage te leveren aan dit mooie platform.

 

Groet Roel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.