• 0

Balans buitenvennootschappelijk vermogen aangifte IB

Ik heb een VOF en de auto die ik gebruik zit in het buitenvennootschappelijk vermogen. Ik kan helaas niet heel veel informatie vinden over buitenvennootschappelijk vermogen, vandaar dat ik een aantal vragen heb in relatie tot mijn aangifte IB.

 

In de aangifte maak ik een aparte balans voor de auto. Is de startbalans voor in de aangifte zo eenvoudig?

 

Auto 50K
Ondernemersvermogen 50K

 

 

Nu zijn de kosten voor verzekering, brandstof e.d. 4K per jaar. Daar kan ik zonder problemen een W&V van maken. Hoe verwerk ik dat nu in de balans?

 

Auto 50K
Liquide middelen 4K
Ondernemersvermogen 46K

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe verwerk ik dat nu in de balans?

 

Zoals je altijd "kosten op een balans verwerkt"... Ze moeten ergens uit betaald zijn. Die auto is waarschijnlijk niet het enige op die balans toch?

 

Als je de activa invult zoals je voorbeeldje (maar dan-4K ipv 4K) zou het betekenen dat je ergens 4K in het rood staat. En volgend jaar dan 8K in het rood enz.

 

Ik neem aan dat er op die balans nog een zakelijke rekening thuis hoort met saldo X wat gedurende het jaar met 4K verminderd wordt.

Of misschien heb je wel andere activa verkocht om die kosten te betalen.

Of heb je vanuit de VOF 6K gekregen om die kosten mee te dekken en zelfs winst gemaakt.

Of..

 

Je snapt hem wel ;) het blijft een beetje gissen zonder meer informatie over waar die auto zich bevind (in een eenmanszaak wellicht?)

 

Link naar reactie
  • 0

Nu zijn de kosten voor verzekering, brandstof e.d. 4K per jaar. Daar kan ik zonder problemen een W&V van maken. Hoe verwerk ik dat nu in de balans?

De tweede balans klopt volgens mij van geen kanten, maar daar komen we later nog wel op. Allereerst maar even de W&V goed krijgen. Je hebt het over de kosten van 4K. Hoe zit het de kosten van de afschrijving op de auto? En eventuele bijtelling privégebruik?

 

Op de balans heb je 4K onder "liquide middelen" aan de schuldzijde staan. Betekent dit dat je een (buitenvennootschappelijke) zakelijke rekening of kas hebt waarbij 4.000 euro in het rood staat respectievelijk tekort hebt?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Het is eerste de vraag hoe je die 4k aan kosten betaalt? Betaalt de VOF die of jij privé?

 

De W&V zou als volgt kunnen zijn, waarbij ik 10k afschrijving op de auto toevoeg):

 

Omzet 0

Kosten 14

Verlies 14

 

De balans zou dan zijn (stel 10k afschrijving op de auto):

 

Auto 36 Eigen vermogen 50

Verlies boekjaar 14 -/-

 

Het zal er dus vooral vanaf hangen wie jouw autokosten betaalt.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedtijd, Joost? ;)

Althans ik zou alleen die afschrijving in de post auto verwerken:

 

Auto 40 Eigen vermogen 50

privéstorting 4

Verlies boekjaar 14 -/-

 

Maar het blijft natuurlijk gissen naar de feiten die aan de administratie ten grondslag liggen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.