bas-services Geplaatst: 14 augustus 2016 bas-services 68 0 Geplaatst: 14 augustus 2016 Beste leden, We lopen al aardig op schema wat betreft het daadwerkelijk inschrijven van het bedrijf (VOF). Omdat het bij de KvK verplicht is om een correspondentie adres op te geven kiezen we waarschijnlijk mijn woonadres. Ik woon nog thuis en klanten worden op dit adres niet ontvangen. Wat zijn de nadelen als we dit op mijn woonadres registeren, behalve zakelijke spam? Heeft dit ook (fiscale, gemeente) gevolgen voor de eigenaar van het (koop) huis? Of staat dit los van elkaar? Ik hoor het graag. Groet, Bas [verandering: titel] SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
0 Ron van der Kolk Geplaatst: 14 augustus 2016 Ron van der Kolk 3,3k 13 551 Geplaatst: 14 augustus 2016 Wat zijn de nadelen als we dit op mijn woonadres registeren, behalve zakelijke spam? Als je er geen activiteiten uitvoert in strijd met het bestemmingsplan of overlast voor de buurt veroorzaakt in de praktijk waarschijnlijk geen. Ik heb er geen nadeel van ondervonden. Ook weinig spam in de bus eigenlijk. Denk wel even aan je inboedelverzekering die zakelijke spullen waarschijnlijk niet dekt. Verdere woonverzekeringen zullen kantooractiviteiten waarschijnlijk niet als extra risico zien voor het huis, maar als je er bedrijfsmatig met slijptollen bezig gaat ongetwijfeld wel. Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA Interim manager voor de overheid op het gebied van dienstverlening, bedrijfsvoering en informatievoorziening. Daarnaast ook als organisatieadviseur, trainer, coach en mediator in heel Nederland inzetbaar via Inflection. Link naar reactie
0 bas-services Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur bas-services 68 0 Geplaatst: 14 augustus 2016 Bedankt voor je reactie Ron. Dus de kans dat de eigenaar er problemen mee krijgt is nihil? Dan maakt het ook niet uit hoeveel/hoe weinig diegene verdient o.i.d., oftewel geen fiscale nadelen voor de eigenaar? SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
0 Highio Geplaatst: 14 augustus 2016 Highio 11,3k 466 Geplaatst: 14 augustus 2016 Woont ook thuis, hehe... ...inkomen zou kunnen meetellen. "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie
0 Ron van der Kolk Geplaatst: 14 augustus 2016 Ron van der Kolk 3,3k 13 551 Geplaatst: 14 augustus 2016 Dus de kans dat de eigenaar er problemen mee krijgt is nihil? Dan maakt het ook niet uit hoeveel/hoe weinig diegene verdient o.i.d., oftewel geen fiscale nadelen voor de eigenaar? Zoals Highio al noemt kan jouw inkomen als thuiswoner meetellen voor bepaalde regelingen, maar dat heeft meer met je woonadres te maken van met het vestigingsadres van je onderneming. Je kunt dat ook niet ontwijken door een ander adres voor je onderneming te gebruiken. Als je in loondienst zou gaan is er wat dat betreft geen verschil. Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA Interim manager voor de overheid op het gebied van dienstverlening, bedrijfsvoering en informatievoorziening. Daarnaast ook als organisatieadviseur, trainer, coach en mediator in heel Nederland inzetbaar via Inflection. Link naar reactie
0 bas-services Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur bas-services 68 0 Geplaatst: 14 augustus 2016 Bedankt voor de reacties. kan jouw inkomen als thuiswoner meetellen voor bepaalde regelingen, maar dat heeft meer met je woonadres te maken van met het vestigingsadres van je onderneming. Welke regelingen zijn dat? Ik wil niet dat de eigenaar er last van krijgt omdat ik een eigen bedrijf heb. (ik ga er niet vanuit maar) eventuele schuldeisers kloppen als eerste aan het bij het adres wat bij de KvK is geregistreerd, terwijl ik nog een vennoot heb? SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
0 MrHTTP Geplaatst: 14 augustus 2016 MrHTTP 389 37 Geplaatst: 14 augustus 2016 Spam krijg je meestal in het begin maar als je aangeeft bij de KvK dit niet te willen (doorgeven van gegevens) dan wordt het al snel minder. Zo kreeg ik in het begin heel veel en nu niets meer. Ik neem aan dat we het hier hebben over een administratief adres want je geeft aan dat er geen klanten komen maar wordt er wel op dit adres gewerkt? Want ookal komen er geen klanten als jij 10 man personeel in huis zet dan kan dat wel voor problemen zorgen aangezien een kantoorfunctie iets anders is dan een woonfunctie (bestemmingsplan). Ook kunnen 10 mensen aan personeel ook heel de straat vol krijgen met auto's/fietsen en je mag niet het woongenot van anderen verpesten en in zo'n geval verlies je gelijk mocht iemand bij de gemeente gaan klagen. Wat Ron ook aangeeft is dat dekkingen van verzekeringen vaak alleen van toepassing zijn op niet-zakelijke activiteiten. Met anderen woorden op naam van een pand bij gebruik als particulier of op naam van een persoon en dus niet een bedrijf. Dus zoek dat goed uit mocht je iets van waarde thuis hebben staan wat op de zakelijke boekhouding staat. Elke vennoot moet dit trouwens goed uitzoeken. En niet te vergeten de kostendelersnorm https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/wat-is-de-kostendelersnorm-in-de-bijstand Wat schuldeisers betreft, als de woning niet van jou is kunnen ze er geen aanspraak op maken of je er nu woont of niet. Belastingdient: Fiscale partner http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/relatie/fiscaal_partnerschap/iemand_op_uw_adres_ingeschreven/ Let op! Woont u samen met uw eigen kind of met 1 van uw ouders? Dan kunt u alleen maar fiscale partners zijn met deze persoon als u op 31 december van het jaar ervoor allebei 27 jaar of ouder was. Link naar reactie
0 bas-services Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur bas-services 68 0 Geplaatst: 14 augustus 2016 Bedankt voor je reactie MrHTTP. Ik neem aan dat we het hier hebben over een administratief adres want je geeft aan dat er geen klanten komen maar wordt er wel op dit adres gewerkt? Want ookal komen er geen klanten als jij 10 man personeel in huis zet dan kan dat wel voor problemen zorgen aangezien een kantoorfunctie iets anders is dan een woonfunctie (bestemmingsplan). Er wordt op dit woonadres gewerkt, door mij. De andere vennoot werkt in zijn eigen huis. Het kan ook voorkomen dat ik/we bij de klant werk(en). Concreet, zover ik tot nu toe gelezen heb zijn er dus geen (fiscale) nadelen voor de eigenaar van het huis als ik het bedrijf inschrijf? (bij een normale bedrijfsvoering, geen personeel, geen overlast, geen bezoekadres voor klanten etc.) SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
0 MrHTTP Geplaatst: 14 augustus 2016 MrHTTP 389 37 Geplaatst: 14 augustus 2016 Ik heb mijn bericht een paar keer aangepast om de regelingen van onze Overheid erbij te zetten, neem dat even door en als je daar ook safe zit dan hoef jij je geen zorgen te maken. Link naar reactie
0 bas-services Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur bas-services 68 0 Geplaatst: 14 augustus 2016 Bedankt voor je reactie en de links. De eigenaar van het woonhuis is mijn ouder, het betreft dus geen partnerschap en er is geen samenlevingscontract. Het lijkt erop dat ik mij dus geen zorgen hoef te maken. SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
0 MrHTTP Geplaatst: 14 augustus 2016 MrHTTP 389 37 Geplaatst: 14 augustus 2016 Ben je onder de 21 jaar dan is de kostendelersnorm niet van toepassing. Onder de 27 zit je ook goed met de fiscale partner regeling. (Pin je overigens niet vast op het woord partner, de overheid/politiek is heel creatief met woorden, het kan in dit geval ook een kind betekenen vanwege het bijvoegelijke naamwoord fiscale.) Het lijkt erop dat je niets te vrezen hebt. Maar laat ook je ouder de links even lezen (juridisch gezien). Link naar reactie
0 bas-services Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur bas-services 68 0 Geplaatst: 14 augustus 2016 Oké, bedankt voor alle reacties, hier kan ik wel wat mee. SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
0 Maxn Geplaatst: 14 augustus 2016 Maxn 1,2k 3 136 Geplaatst: 14 augustus 2016 Denk wel even aan je inboedelverzekering die zakelijke spullen waarschijnlijk niet dekt. Soms ook wel, hetzij met een lagere dekking. Bijvoorbeeld tot 15k bij Centraal Beheer. == (bij een normale bedrijfsvoering, geen personeel, geen overlast, geen bezoekadres voor klanten etc.) Het vermelden van een bezoekadres waar klanten met klachten terecht kunnen is in veel gevallen formeel wel verplicht. Bijvoorbeeld als je online je diensten of spullen verkoopt. Link naar reactie
0 MrHTTP Geplaatst: 14 augustus 2016 MrHTTP 389 37 Geplaatst: 14 augustus 2016 Laat ik @Maxn even aanvullen Het vermelden van een bezoekadres waar klanten met klachten terecht kunnen is in veel gevallen formeel wel verplicht. Bijvoorbeeld als je online je diensten of spullen verkoopt. Over bezoekadres regels- en wetgeving. Indien je een webwinkel begint (wat ik gok), de regeltjes https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/informatie-over-de-klantenservice-van-uw-webwinkel/ Om te zorgen dat mensen niet bij je aan de deur staan en om je juridisch in te dekken https://www.webwinkelkeur.nl/blog/vermelding-van-vestigingsadres-maar-geen-bezoek-aan-de-deur/ Link naar reactie
0 Maxn Geplaatst: 14 augustus 2016 Maxn 1,2k 3 136 Geplaatst: 14 augustus 2016 Over bezoekadres regels- en wetgeving. Indien je een webwinkel begint (wat ik gok), de regeltjes https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/informatie-over-de-klantenservice-van-uw-webwinkel/ ACM lijkt me daar toch vrij duidelijk over het doel van het adres: U moet op uw website in ieder geval uw adres vermelden waar consumenten naartoe kunnen als ze klachten hebben. Dat moet een bezoekadres zijn. == Om te zorgen dat mensen niet bij je aan de deur staan en om je juridisch in te dekken https://www.webwinkelkeur.nl/blog/vermelding-van-vestigingsadres-maar-geen-bezoek-aan-de-deur/ Een wettelijke manier om bezoekers aan de deur te vermijden is het op de website duidelijk bij het adres vermelden dat het vermelde adres ‘geen bezoekadres’ is. Doen alsof het bezoekadres geen bezoekadres is lijkt me dan een beetje flauw... Link naar reactie
0 MrHTTP Geplaatst: 14 augustus 2016 MrHTTP 389 37 Geplaatst: 14 augustus 2016 @Maxn Doen alsof het bezoekadres geen bezoekadres is lijkt me dan een beetje flauw... Helaas verwijst de ACM pagina niet naar wetsartikelen. De WebwinkelKeur pagina doet dat gelukkig wel en geeft ook wat context en op basis daarvan voorzie ik geen problemen. Wanneer bas-services zijn adres op de site zet en daarbij zet (geen bezoekadres) en vervolgens gewoon goed via e-mail/telefoon bereikbaar is voor consumenten/eindgebruikers is er niets aan de hand. Edit: ACM verwijst wel naar artikelen, zie bericht verderop. Link naar reactie
0 Maxn Geplaatst: 14 augustus 2016 Maxn 1,2k 3 136 Geplaatst: 14 augustus 2016 @Maxn Doen alsof het bezoekadres geen bezoekadres is lijkt me dan een beetje flauw... Helaas verwijst de ACM pagina niet naar wetsartikelen. Staan bij ACM helemaal onderaan de pagina: Meer lezen over de wettelijke regels Wilt u zelf de wet erop naslaan? Dat kan op de website wetten.nl. Let op: u verlaat onze website bij het aanklikken van de links hieronder. [...] Artikel 6:230m lid 1, sub d, BW (informatieplicht klachtadres) Link naar reactie
0 MrHTTP Geplaatst: 14 augustus 2016 MrHTTP 389 37 Geplaatst: 14 augustus 2016 @Maxn Ik had er helemaal overheen gekeken. Artikel 6:230m lid 1, sub c en d, BW (informatieplicht klachtadres) : c het geografisch adres waar de handelaar gevestigd is en het telefoonnummer, fax en e-mailadres van de handelaar, indien beschikbaar, alsmede, indien van toepassing, het geografische adres en de identiteit van de handelaar voor wiens rekening hij optreedt; d wanneer dat verschilt van het overeenkomstig onderdeel c verstrekte adres, het geografische adres van de bedrijfsvestiging van de handelaar, en indien van toepassing dat van de handelaar voor wiens rekening hij optreedt, waaraan de consument eventuele klachten kan richten; Maar buiten dat jij het flauw vindt kan ik geen probleem vinden met de oplossing die ik gaf. Link naar reactie
0 bas-services Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur bas-services 68 0 Geplaatst: 14 augustus 2016 Bedankt voor de reacties. Wij hebben geen webwinkel, dus is voor ons niet van toepassing. SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
1 Antwoord voor bedrijven Geplaatst: 15 augustus 2016 Antwoord voor bedrijven 816 68 Geplaatst: 15 augustus 2016 Beste Bas, In je eerste bericht vraag je o.a. "heeft dit gevolgen voor de eigenaar van het (koop)huis?" Ja, dat kan. Lees deze informatie over een bedrijf aan huis . Vriendelijke groet, Miki RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners. Link naar reactie
0 MrHTTP Geplaatst: 15 augustus 2016 MrHTTP 389 37 Geplaatst: 15 augustus 2016 @Antwoord voor bedrijven Beste Bas, In je eerste bericht vraag je o.a. "heeft dit gevolgen voor de eigenaar van het (koop)huis?" Ja, dat kan. Lees deze informatie over een bedrijf aan huis . Vriendelijke groet, Miki Beste Miki, Niets op die link die je geeft gaat bas-services helpen aangezien het al besproken is in het topic. Heb je het topic wel gelezen want linkjes dumpen kan iedereen... Link naar reactie
0 Antwoord voor bedrijven Geplaatst: 15 augustus 2016 Antwoord voor bedrijven 816 68 Geplaatst: 15 augustus 2016 Beste MrHTTP, In de informatie op deze pagina staat o.a. : "Bent u eigenaar van de woning en hebt u voor de financiering een hypotheek afgesloten? Houd dan rekening met de bepalingen uit de hypotheekovereenkomst. " Omdat dit aspect nog niet was genoemd verwees ik naar onze overheidssite waarop een compleet overzicht staat van de regels rond een bedrijf aan huis. Voor jouw informatie: Antwoord voor Bedrijven is een overheidsorganisatie (we werken in opdracht van het Ministerie van EZ) die informatie biedt over wetten en regels van de overheid voor ondernemers. Aan "linkjes dumpen" doen wij niet, daar zijn de moderatoren immers veel te streng voor :) ! Vriendelijke groet, Miki RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners. Link naar reactie
0 bas-services Geplaatst: 15 augustus 2016 Auteur bas-services 68 0 Geplaatst: 15 augustus 2016 In de informatie op deze pagina staat o.a. : "Bent u eigenaar van de woning en hebt u voor de financiering een hypotheek afgesloten? Houd dan rekening met de bepalingen uit de hypotheekovereenkomst. " Omdat dit aspect nog niet was genoemd verwees ik naar onze overheidssite waarop een compleet overzicht staat van de regels rond een bedrijf aan huis. Op de eerste bladzijde van dit topic had ik al aangegeven dat ik (meerderjarig) nog thuis bij mijn ouder woon en geen eigenaar van het huis ben. Mijn ouder begint geen bedrijf, als dat zo was dan zal uw link misschien aan de orde zijn? In ieder geval bedankt voor de reactie. SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies Link naar reactie
0 Antwoord voor bedrijven Geplaatst: 15 augustus 2016 Antwoord voor bedrijven 816 68 Geplaatst: 15 augustus 2016 Beste Bas, Rust er nog een hypotheek op het huis? Theoretisch is het dan mogelijk dat de bank bezwaar maakt tegen het uitoefenen van een bedrijf in een woonhuis. Of jij dat doet of één van je ouders doet er niet toe. De activiteit kan de waarde van het pand beïnvloeden. Als ik de informatie hier boven lees denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen maar het is goed je er van bewust te zijn dat er in de hypotheekacte bepalingen kunnen staan over het gebruik van het huis. Vriendelijke groet, Miki RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners. Link naar reactie
bas-services
bas-services
Beste leden,
We lopen al aardig op schema wat betreft het daadwerkelijk inschrijven van het bedrijf (VOF).
Omdat het bij de KvK verplicht is om een correspondentie adres op te geven kiezen we waarschijnlijk mijn woonadres.
Ik woon nog thuis en klanten worden op dit adres niet ontvangen.
Wat zijn de nadelen als we dit op mijn woonadres registeren, behalve zakelijke spam?
Heeft dit ook (fiscale, gemeente) gevolgen voor de eigenaar van het (koop) huis? Of staat dit los van elkaar?
Ik hoor het graag.
Groet,
Bas
[verandering: titel]
SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag