• 0

vof contract

Beste leden,

 

Wij zijn aangekomen bij het vof contract waar wij onze afspraken in willen verwerken.

Op dit moment is dit contract niet geschreven in juridische taal.

Ik neem aan dat een handtekening van elke vennoot voldoende is of wordt er geacht dat het contract wel in juridische taal wordt opgemaakt?

 

Bij voorbaat dank.

 

Bas

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dat is niet verplicht. Maar zo maar een beetje wat opschrijven is niet aan te raden. Dit zou achteraf bij problemen wel eens anders uitgelegd kunnen worden dan nu de bedoeling is. Ook zou je wel eens bepaalde zaken kunnen vergeten vast te leggen omdat je er gewoon niet aan gedacht hebt. Als je het dan toch zelf op wilt maken waarom dan niet een standaard overeenkomst naar jouw wensen aanpassen? Veel vof's gaan met problemen uit elkaar dus onderschat deze overeenkomst niet.

Link naar reactie
  • 0

Mijn mening is de tegenovergestelde, er is niets mis met een contract in gewonemensentaal en als je zelf het contract hebt opgesteld, weet je juist zeker dat er precies in staat wat je bedoelde.

 

Toch zou ook ik aanraden er een advocaat een plasje over te laten doen en wel om twee redenen: 1) sommige woorden/uitdrukkingen betekenen in het recht ongeveer het tegenovergestelde van wat normale mensen er mee bedoelen, en 2) een advocaat is in staat te zien of je bepaalde dingen hebt gemist.

 

Als ik hier op dit forum de verhalen zie van VoFs waarbij het mis is gegaan, dan zijn dat met name gevallen waarbij er niets over de exit is afgesproken, over wat er moet gebeuren als je besluit niet met elkaar door te gaan.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Een gratis model is weliswaar handig, maar nog steeds geen persoonlijke beoordeling van iemand met verstand van zaken.

 

En wat hiervoor gezegd wordt kan ik wel onderschrijven. Er is niets mis met 'gewone-mensen-taal', zolang je maar op de juiste onderwerpen en omschrijvingen let. Wat ik veelal zie bij zelfgemaakte contracten is dat mensen best goed kunnen omschrijven wat ze willen, maar dat ze niet genoeg opschrijven en ook niet opschrijven wat ze niet willen.

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

En zorg dat je goede afspraken maakt over hoe je uit elkaar gaat als de samenwerking niet meer wil. Ook heel nuttig is een duidelijke afspraak over de beloning, zowel fiscaal als in termen wie wanneer hoeveel uit de zaak op mag nemen.

 

En dat hoeft allemaal niet in juridische taal, als het maar duidelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.