• 0

Afspraken systeem / agenda koppelen aan klantrelatiebeheer

Hallo mensen,

 

Ik werk momenteel als zzper bied mijn diensten veel op locatie bij klanten thuis aan waardoor ik veel met afspraken werk.

 

Momenteel doe ik alles via een handmatige agenda en een facturatieprogramma en merk dat dit niet erg handig werkt.

 

Waar ik na opzoek ben is eigenlijk een systeem waar mee ik afspraken kan ik plannen, waar ik klanten kan aanmaken en zo contact kan onderhouden, producten of diensten aan toe kan voegen en kan afrekenen met de klant enzo een factuur krijgt.

 

Bestaat hier iets voor in 1 systeem?

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoiets heet een CRM-systeem, waar CRM staat voor Customer Relationship Management oftewel klantrelatiebeheer in goed Nederlands...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen,

 

Waar ik na opzoek ben is eigenlijk een systeem waar mee ik afspraken kan ik plannen, waar ik klanten kan aanmaken en zo contact kan onderhouden, producten of diensten aan toe kan voegen en kan afrekenen met de klant enzo een factuur krijgt.

 

 

Hallo,

 

Vervelend dat je al zo lang zoekt en niets kan vinden.

 

Exact werkt met een planner waarmee ook gefactureerd kan worden.

Is volgens mij echter geen goedkope oplossing.

Verder kun je ieder uren factuursysteem gebruiken als je "in de toekomst" uren kan vastleggen.

Vele zullen datums later dan "vandaag" weer niet accepteren.

Alleen voor het bijhouden van afspraken en correspondentie wordt meestal een CRM systeem gebruikt.

CRM systemen kunnen vaak weer niet factureren.

Of het moet onderdeel van een heel groot ERP systeem zijn.

Ik heb in Excel een ZZP'er model gemaakt maar dat is nog niet getest.

Mijn planning loopt wat (jaar of zo) uit ehehehe.

 

 

Vriendelijke Groeten.

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Laten we het probleem niet overautomatiseren. De vraagsteller heeft een reparatieservice voor pc's van particulieren en werkt zelfstandig. Dan kun je planning, urendeclaraties, inkoop/verkoop en facturering plus btw inderdaad gemakkelijk en overzichtelijk bijhouden in één Excel-bestand.

 

Als zelfstandige moet je in de regel toch al je uren bijhouden. Gebruik daarvoor om te beginnen een apart werkblad met wat extra kolommen voor de klantnaam en bijvoorbeeld het afgesproken uurtarief.

 

Voor de inkoop en verkoop van onderdelen en software kun je een tweede werkblad toevoegen, ook met een extra kolom voor de klantnaam. Rond de 1e van de maand hoef je dan weinig meer te doen dan wat selectiefilters toepassen op de klantnaam en je ziet precies wat je per klant moet factureren voor de voorbije maand; de gefilterde weergave kun je zelfs printen voor de klant, bijvoorbeeld voor bijlagen bij facturen.

 

Ook voor het relatiebeheer kun je hetzelfde Excel-bestand gebruiken: gewoon nog een werkblad erbij met kolommen voor de NAW- en contactgegevens.

 

Als je handig bent met computers, moet het niet zo moeilijk zijn om in een weekendje iets op te zetten waar je jaren plezier van hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.