Ik heb een vraag m.b.t. een nieuwe onderneming en ik hoop dat iemand me van wat advies kan voorzien.
Binnenkort start ik met nog 4 anderen (5 in totaal dus) een nieuwe werk bv. Iedereen participeert vanuit zijn eigen holding.
Ik zal van de nieuwe werk bv de directeur zijn en tevens vanuit mijn holding 20% aandeelhouder.
Nu heeft de notaris geadviseerd om mijn holding bestuurder te maken ipv dat ik zelf een arbeidsrelatie aanga met de nieuwe werk bv. Ik zou dan in dienst komen van mijn eigen holding.
2 vraagjes daarover:
- Is dit ook (fiscaal) de beste constructie?
- Hoe werkt dit in de praktijk? Stuur ik maandelijks een factuur en betaal in vanuit daar mijn eigen loon?
Andere tips en adviezen zijn welkom! Alvast heel erg bedankt!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
modigliani
modigliani
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag m.b.t. een nieuwe onderneming en ik hoop dat iemand me van wat advies kan voorzien.
Binnenkort start ik met nog 4 anderen (5 in totaal dus) een nieuwe werk bv. Iedereen participeert vanuit zijn eigen holding.
Ik zal van de nieuwe werk bv de directeur zijn en tevens vanuit mijn holding 20% aandeelhouder.
Nu heeft de notaris geadviseerd om mijn holding bestuurder te maken ipv dat ik zelf een arbeidsrelatie aanga met de nieuwe werk bv. Ik zou dan in dienst komen van mijn eigen holding.
2 vraagjes daarover:
- Is dit ook (fiscaal) de beste constructie?
- Hoe werkt dit in de praktijk? Stuur ik maandelijks een factuur en betaal in vanuit daar mijn eigen loon?
Andere tips en adviezen zijn welkom! Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Richard
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54823-holding-als-bestuurder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag