• 0

Via eenmanszaak in dienst van de Holding

Een relatie vertelde me dat het gunstiger was om jezelf als DGA te verlonen via een eenmanszaak aan je Holding.

- Is dat zo?

- Kun je dan gebruik maken van alle aftrekposten die een eenmanszaak biedt?

- Kan de Holding voor mijn werkzaamheden bv € 150k in rekening brengen bij de werkmij, de eenmanszaak vervolgens bv € 100k bij de Holding en ikzelf in dienst voor € 4.300 per maand?

Alvast bedankt.

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Mijn eerste ingeving was om je te vragen wat je boekhouder er van vindt? Mijn tweede ingeving was om even te zoeken op de woorden Eenmanszaak en BV en toen kwam ik bij deze informatie uit.

• 0

Een relatie vertelde me dat het gunstiger was om jezelf als DGA te verlonen via een eenmanszaak aan je Holding.

- Is dat zo?

- Kan de Holding voor mijn werkzaamheden bv € 150k in rekening brengen bij de werkmij, de eenmanszaak vervolgens bv € 100k bij de Holding en ikzelf in dienst voor € 4.300 per maand?

3 x Nee. Het kan niet, het mag niet en het is onzakelijk: waarom zou een Holding een derde (de eenmanszaak) gaan betalen voor werkzaamheden die verricht worden door de eigen DGA?

De enige manier waarop het wel kan is als de eenmanszaak iets totaal anders doet dat niet past binnen de reguliere werkzaamheden van de werkmij-DGA en Holding.

Als jij vanuit je BV management consultancy doet en daarnaast heb je ook nog een eenmanszaak voor loodgieterswerk (het komt voor), dan mag je je eigen eenmanszaak inhuren en laten factureren voor de loodgieterswerkzaamheden aan het pand van de werkmij.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

- Is dat zo?

3 x Nee. Het kan niet, het mag niet en het is onzakelijk: waarom zou een Holding een derde (de eenmanszaak) gaan betalen voor werkzaamheden die verricht worden door de eigen DGA?

De enige manier waarop het wel kan is als de eenmanszaak iets totaal anders doet dat niet past binnen de reguliere werkzaamheden van de werkmij-DGA en Holding.

Als jij vanuit je BV management consultancy doet en daarnaast heb je ook nog een eenmanszaak voor loodgieterswerk (het komt voor), dan mag je je eigen eenmanszaak inhuren en laten factureren voor de loodgieterswerkzaamheden aan het pand van de werkmij.

Dat is helemaal helder, dank!

• 1

- Is dat zo?

Verlonen en doorschuiven van werkzaamheden kan m.i. niet, het strikt scheiden van werkzaamheden wel. Daarbij komt dat de gewerkte uren als DGA voor de BV, van ondergeschikt belang moeten zijn aan de gewerkte uren voor de eenmanszaak.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar