• 0

Bedrijfsnaam lijkt op naam ander bedrijf in zelfde branche

Hallo mede ondernemers,

 

Recent mijn tweede onderneming gestart en nu kreeg ik afgelopen week een mailtje van een vrouw die bijna een soortgelijke naam heeft in dezelfde branche, wat ik (heel stom ik weet het) over het hoofd heb gezien door het anders beginnen van de naam. Mijn bedrijf heet Little Love Fotografie en die van haar Love & Little Photography. Nu eist ze dat ik mijn naam binnen nu en 4 weken verander, maar eigenlijk wil ik niet (of nauwelijks) gaan wijken want het past juist zo goed bij me... maar ik snap haar ook wel en heb geen zin in een rechtszaak of iets. Wat zouden jullie doen? Kleine aanpassing? Maar wat is dan genoeg voor haar en de klanten? Lisanne's Little Love Fotografie of Little Love Fotografie door Lisanne ofzo?

 

Radeloos... dacht net iets leuks te hebben gevonden pffff... alvast bedankt voor het meedenken

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Theorie versus praktijk.

 

Hoorn Events versus HRN Events: geen verwarring.

Media Donuts versus Donut Media: geen verwarring aangetoond.

Fightersheart versus Vechtershart: geen inbreuk.

LR Advocaten versus LMR Advocaten: geen verwarring, ook gezien het logo.

 

Goh, speelt het logo ook al een rol in de beoordeling? Ja, in die zaak dus wel. Het kan verkeren. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op basis van andere namen wat toegestaan wordt, zie ik geen reden dat TS niet door zou mogen gaan met zijn/haar handelsnaam.

 

b.v.

 

etbmeurs versus etbvanmeurs, bijna buren, zelfde werkzaamheden, zelfde werkgebied, Den, Haag Leiden, bestaan beide al jaren.

 

Kroon Elektrotechniek versus kroon techniek versus croonwolterdros, de laatste heeft 130 jaar onder de naam Croon elektrotechniek geopereerd.

 

Wanneer treedt er verwarring op, wanneer ontstaat er schade, wanneer lijkt de ene naam op de andere?

 

Link naar reactie
  • 0

Op basis van andere namen wat toegestaan wordt, zie ik geen reden dat TS niet door zou mogen gaan met zijn/haar handelsnaam.

b.v.

etbmeurs versus etbvanmeurs, bijna buren, zelfde werkzaamheden, zelfde werkgebied, Den, Haag Leiden, bestaan beide al jaren...

 

Je vergelijking gaat niet op. Je hebt het over domeinnamen, iets anders dan handelsnamen. Het gaat in deze discussie om het laatste, de bedrijfsnaam.

En in je voorbeeld gaat het om de bedrijven ETB van Meurs B.V. uit Leiden en het sinds 1946 bestaande E.T.A.I.B. Meurs en Zn. B.V. uit Wateringen.

 

En het gaat bij deze 'Meursen' bovendien om eigennamen. Dat maakt de zaak ook heel anders. Je eigen achternaam gebruiken is iets heel anders dan een verzonnen naam gebruiken.

 

Ik heb geen tijd je andere vergelijking te bekijken..

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.