• 0

2 bedrijfswagens als zzp-er

Ik kan er op internet weinig over vinden dus hoop ik dat hier iemand een duidelijk antwoord heeft, ik vraag mij af of ik als zpp-er werkzaam in de groenbranche twee bedrijfswagens op de zaak mag hebben, bijv. Een vw Caddy voor algemeen gebruik en voor werk in het weiland\bos een Toyota landcruiser o.i.d. Ik rijd met beide wagens zowel privé als zakelijk ( meer dan 10 % ) en heb dus voor beide wagens bijtelling, mag dat ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja hoor, dat mag ... meer dan twee ook.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Zou het niet goedkoper zijn om toch slechts één van beide privé te gaan rijden?

Scheelt je wel veel aan bijtelling. Zelfs al zou je dan soms de "duurdere" auto nemen, dan kom je

nog goedkoper uit.

 

Maar goed, ik kan natuurlijk niet in je privésituatie kijken, misschien

is het soms wel handig twee auto's te hebben...

Link naar reactie
  • 0

Dus je mag een bedrijfbus hebben waar je geen privé mee rijdt ( geen bij telling), en een bv kleine auto waar je (ook) privé mee rijdt ( met bij telling )....

Ja en nee ... de grens voor privé-bijtelling is gebaseerd op een maximum van 500 kilometer per kalenderjaar voor alle ter beschikking gestelde zakelijke auto's gezamenlijk ... dus niet per auto afzonderlijk. Voor bewijsvoering dient een sluitende kilometeradministratie per auto bijgehouden te worden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Cosara, dat geldt bij opeenvolgende auto's! Bij gebruik van twee auto's tegelijkertijd kan prima 1 auto zonder bijtelling indien voldaan aan de kilometeradministratie met privé <500km voor die ene auto.

Dank voor de correctie.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.