Ga naar inhoud

Handelsnaam Vraag !

Geplaatst:

aquar

Goedemiddag,

Ik heb een vraag/Dillema waar ik wat advies voor kan gebruiken, ik hoop jullie mij willen en kunnen helpen.

Naar aanleiding van het feit dat mijn compagnon de Handoek in de ring heeft gelegd. Ben ik met een ander partij ( partij O ) in gesprek geraakt, Die mij middels geld/administratie enz. wil gaan ondersteunen om toch te gaan opstarten. maar nu hebben we een Dillemma waar we even niet uit komen.

Ik heb reeds een BV (BV X) waarvan Partij O dan mede eigenaar word , Maar nu vragen wij ons af of we als Handelsnaam de Naam van Partij O Moeten Gebruiken of gewoon de oorspronkelijk Naam van BV X

de Handelsnaam van van BV O bestaat al reeds 4 jaar ,en de BV X is nieuw, en mag dit eigenlijk wel ? juridisch gezien

Mvg

Richard

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Je hebt X, en O treedt toe. Waarom zou je dan opeens de handelsnaam O moeten gebruiken?

Geplaatst:

aquar

• Auteur

X is officieel nog niet actief en O is al 4 jaar bezig in de markt en heeft een een goede naam! , dus het zou evt een beetje meeliften zijn op de Naam.

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Ik heb reeds een BV (BV X) waarvan Partij O dan mede eigenaar word , Maar nu vragen wij ons af of we als Handelsnaam de Naam van Partij O Moeten Gebruiken of gewoon de oorspronkelijk Naam van BV X

de Handelsnaam van van BV O bestaat al reeds 4 jaar ,en de BV X is nieuw, en mag dit eigenlijk wel ? juridisch gezien

Ik snap je vraag "of dit juridisch mag" niet helemaal. BV X heeft een handelsnaam en die verandert niet door wijzigingen in de aandeelhouders van BV X.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

aquar

• Auteur

De Vraag is of ik op BV X een Ander handelsnaam mag voeren ? met een verbastering van de Naam Van BV O

mag dat juridisch gezien ?

Geplaatst:

UwJurist

Dat mag met toestemming van B.V. O. Of dat slim is, vraag ik me af. Want wat als er gedoe ontstaat (en dat gebeurt nogal eens). Als u er toch voor kiest, legt de afspraken dan goed vast, ook voor de toekomst in het geval van een eventueel afscheid van elkaar.

Want onverwacht verplicht je handelsnaam moeten veranderen is niet iets waar je op zit te wachten.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.