Ga naar inhoud

Zo verschrikkelijk gemeen!

Geplaatst:

Hoofdgebruiker

Ik ben zo verschrikkelijk gemeen geweest net. Even naar de apotheek om hooikoortspillen te halen. "Goedemiddag, mag ik 2x .... .... ?" Mevrouw: "60 STUKS?" "Ik: ja, ik weet niet precies hoeveel er in zitten maar 2x ... van .... graag". Mevrouw pakt ze en gaat naar de kassa. "10,90" "bla bla bla even paar zinnen over en weer, geen boze woorden hoor, Ik: ja, dat kan best zijn, maar dat ga ik niet betalen".

 

Brutaal he, deze toon? En een kotshouding erbij ook nog. I was shocked. Zo zag ik mezelf nooit.

 

Mevrouw stelt dan een ander merk voor, veel duurder. Ik krabbel ondertussen terug (weet niet precies wat ik zei), "ja maar deze prijs ben ik niet gewend, ik koop dit product nou al 3 jaar en was altijd 5,45".

 

Uiteindelijk 1 afgerekend en met een vriendelijke glimlach en wederzijdse groet de apotheek uit.

 

Ja, ik ben best een gevoelig mens. Helemaal vervelend is het, dat je nog weleens denkt "ben ik onvriendelijk, maak ik een boze, onbeschofte indruk, stukje zelfreflectie, dacht altijd, nee, is niet het geval".

 

Dit bevestigt maar weer eens dat ik heel wat vriendelijker en socialer, de brutaliteit geelimineerd moet worden. Lesson learned. Nieuwe attitude vanaf nu. Ik draai de situatie om en besef me hoe irritant/vervelend het is voor de ander als je te maken hebt met zulke lelijke klanten en dus communiceer ik normaliter beleefd en vriendelijk.

 

Ik voel me er rot over! :-[

 

Merken jullie weleens van jezelf in de communicatie met anderen: "nou, dat had best wat vriendelijker gekund - en dat je je daar k*t over voelt?".

 

En ja hoor, al zou ik een nette €5000 per maand draaien, zou net zo kritisch zijn op mijn uitgaven. :D

 

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Als dat al 'verschrikkelijk gemeen' is zal ik mijn mond maar houden... ;D

 

edit: 2 x 5,45 is 10,90 - wat is nou het probleem?

Geplaatst:

brianr

Ja dat heb ik soms ook, maar je hebt de goeie attitude. Je weet dat je vriendelijker kon zijn en je wilt in de toekomst daar naartoe streven.

Geplaatst:

Acrobat Reader

Ja dat heb ik soms ook

dat ze de Hobbits naar Isengard meenemen?

 

Geplaatst:

Hoofdgebruiker

  • Auteur
2 x 5,45 is 10,90 - wat is nou het probleem?

Voorheen gewend aan 5 euro zoveel voor 2 pakjes. Nu 1 pakje 5 euro zoveel. Schrikken. Het kan zijn dat ik me heb vergist en altijd deze prijs heb betaald (dus 1 pakje voor 5).

 

Ik heb er nu 15 uur later nog een naar gevoel van. Het druist tegen mijn waarden in: behandel iedereen respectvol. Emoties slijten na verloop van tijd, gelukkig weg, maar man, dit is niet wie ik wil zijn.

 

Ja dat heb ik soms ook, maar je hebt de goeie attitude. Je weet dat je vriendelijker kon zijn en je wilt in de toekomst daar naartoe streven.

Dank je!

Geplaatst:

Ward van der Put

  • Moderator

Ik heb er nu 15 uur later nog een naar gevoel van.

Raadpleeg bij aanhoudend zelfbeklag een arts of (andere) apotheker.

Geplaatst:

colombo

Kun je aangeven bij welke apotheek het was dat je slechts 5,45 voor 60 hooikoortstabletten betaald hebt? Was het Cetirizine? Dan kan ik meteen goedkoop een voorraadje in slaan ;)

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Topic ging in basis over onaardig gedrag, n.a.v. van ongenoegens. Als aanleiding werd prijsverschil genoemd. Nu gaat het topic alleen nog over de prijs. Om die reden is nu topic gesloten.

 

@Zolang een onaardige karaktereigenschap niet overheerst zou ik er, als ik jou was, geen slapeloze nachten van hebben.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.