• 0

Non Profit Organisatie UK en BTW

Hi Allemaal,

 

Voor een non profit organisatie in Londen maak ik ontwerpen en animaties.

Dit gaat om ongeveer een opdracht van €4000 - €6000 per jaar

 

Om dat zij een non profit organisatie zijn hebben ze geen BTW nummer, nu is mijn vraag:

Is er een mogelijkheid dat ik geen BTW reken aan deze klant?

Of Moet ik deze klant gewoon BTW in rekening brengen en kan hij dat dan eventueel aan het eind van het jaar zelf (of met mijn boekhouder) terugvorderen uit Nederland?

 

Iemand hier ervaring mee of idee hierover?

Bedankt alvast voor de info!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar ben je dan gewoon Nederlandse BTW over verschuldigd en (hoogstwaarschijnlijk) kan de afnemer daar vervolgens helemaal niets mee.

 

Maar voor de afnemer was het precies hetzelfde als er een UK leverancier was geweest (behalve misschien dat het percentage daar iets anders kan zijn dan hier).

Link naar reactie
  • 0

Beste blizZz-art,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Om dat zij een non profit organisatie zijn hebben ze geen BTW nummer, nu is mijn vraag:

Is er een mogelijkheid dat ik geen BTW reken aan deze klant?

Voor het rekenen van BTW is het in eerste instantie van belang of jij BTW-plichtig bent, niet de afnemer.

 

Het is een dienst naar een ander EU land, maar je kunt de BTW niet verleggen omdat de afnemer geen BTW nummer heeft. Je moet dus de normale Nederlandse BTW in rekening brengen die van toepassing is op je dienst.

 

Je kunt je vast gaan inlezen over diensten leveren aan niet-EU landen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Een illustrator die cartoons levert aan media kan gebruik maken van btw-vrijstelling. Nou gebruiken media allerlei soorten illustraties, variërend van spotprenten tot illustraties en infographics, dus wat onder cartoons verstaan wordt is onderheving aan interpretatie en uitleg. Hetzelfde geldt voor media. Is een tijdschrift, een weblog of een website van zo'n non-profit instelling een medium?

 

Bij levering van een kunstvoorwerp (illustratie) kan het 6% tarief van toepassing zijn, maar dat geldt voor de levering van het fysieke product, niet voor een dienst. Het recht op gebruik is een dienst.

 

Er zit vast wel een belastingexpert op dit forum die weet hoe de regels toegepast worden. Of een andere illustrator. ;)

 

ps - Heb je ook Nederlandse klanten?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.