• 0

link ontvangen naar digitale factuur ontvangen

Vandaag een berichtje ontvangen van Essent dat de jaarafrekening gedownload kan worden van de Essent site. Dit is overigens niet nieuw realiseer ik me maar is al enige tijd aan de gang.

 

Tot nu toe draaide ik die PDF uit op de printer en dat ging in de map. De manier waarop ik de factuur uitgereikt krijg dien ik te bewaren voor de belastingdienst:

Uw facturen bewaren

 

Alle facturen die u verstuurt of ontvangt, bewaart u in uw administratie. Dat is verplicht, want wij moeten uw administratie kunnen controleren. U bewaart de facturen in de vorm waarin u ze hebt verstuurd of ontvangen. Digitale facturen drukt u dus niet af, maar slaat u digitaal op. U bewaart de facturen 7 jaar. Facturen over onroerende zaken bewaart u 10 jaar.

Ik kan de link voor de belastingdienst bewaren maar ik heb geen enkele invloed of die gegevens bij Essent over 5 jaar nog toegankelijk zijn voor mij. Downloaden van de PDF is een optie maar dat is ook niet de manier waarop ik de factuur ontvangen heb en natuurlijk ook niet waterdicht. Eigenlijk heb ik helemaal geen factuur ontvangen en zegt Essent dat ik de factuur maar moet komen ophalen ;D

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tot nu toe draaide ik die PDF uit op de printer en dat ging in de map.

(...)

Downloaden van de PDF is een optie maar dat is ook niet de manier waarop ik de factuur ontvangen heb en natuurlijk ook niet waterdicht.

Dat is geen optie maar een plicht. Je moet, volgens de regels van de Belastingdienst, in dit geval de PDF digitaal opslaan en bewaren. Hierop kan je door de Belastingdienst worden gecontroleerd (en dat is bij mij ook gedaan).

 

Maar wat is nu eigenlijk je vraag?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat ik alleen dat bijlage op hoeft te slaan en niet de complete mail.

 

Ik heb altijd gelezen "in de vorm opslaan zoals u ontvangt" als zijnde dat als ik een mail als factuur ontvang ik de mail moet opslaan. En de frank valt nu ook hier: van een papieren factuur bewaar ik de envelop ook niet ;D.

 

Verwarring ontstond hier omdat ik een digitale factuur bij een mail wel netjes op sla, complete mail met bijlage, maar dat dit niet mogelijk is met de ontvangen link (die verwijst naar een factuur) van Essent.

 

Losse Pdf's dus opslaan

 

dank

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.