Eindelijk ECHT beginnen!

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ben hier lang weinig geweest, maar ik ben terug :). Vandaag overeenstemming bereikt over vertrek bij mijn werkgever per 1-6, en samenwerking op het gebied van Open Source.

 

Dus, ik heb geen vraag ofzo, maar wilde het met jullie graag even 'vieren'.

 

PingWings is back! En vanaf nu eindelijk lekker fulltime er tegenaan!

 

Als klap op de vuurpijl, de nieuwe website staat vanaf vandaag online. Met wederom enorme dank aan heldin Annedien! Wat vinden jullie ervan? (www.pingwings.nl)

 

Pim

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Gefeliciteerd!

 

Toch even een opmerking over de website! Als ik deze open en blijf met de muis ergens stilstaan, dan geeft ie de kleur van de achtergrond aan! Of als je op de handen gaat staan met de muis dan zegt ie handen!

 

Weet niet dat dat de bedoeling is! Maar voor de rest vind ik hem mooi hoor!! :D

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie

Als ik deze open en blijf met de muis ergens stilstaan, dan geeft ie de kleur van de achtergrond aan! Of als je op de handen gaat staan met de muis dan zegt ie handen!

Oeps, ja da's niet helemaal de bedoeling! Doet ie op m'n Mac niet, wel op Windows. Dank :).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Oeps, ja da's niet helemaal de bedoeling! Doet ie op m'n Mac niet, wel op Windows. Dank :).

 

mac? gebruik je zelf geen linux?

Een mac is voor een groot deel gebaseerd op Open Source. Daarnaast gebruik ik Linux natuurlijk ook :). Maar ik vind een mac laptop heerlijk voor onderweg :).

 

Open Source is mooi, maar niet altijd DE oplossing. :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Ik zie onderstaande op 1600* 1200...

 

misschien een optie om het een beetje te centreren?

 

en bij de link; producten valt je plaatje buiten beeld

 

verder zijn je contactgegevens wel wat aan de kleine kant hier

 

deze dingetjes zijn simpel op te lossen!

 

uitstraling is goed!!!

 

kwam wel op http://www.pingwing.nl terecht toen ik uit het hoofd het adres weer es intypte...

pingwings.thumb.JPG.5d8b0af42f3acefc86ec767dd962e266.JPG

---

Link naar reactie

Gefeliciteerd!

 

Over de website:

- plaatje valt buiten beeld op 'producten'

- "impulsant supports PingWings" is korrelig

- de "omgevouwen" hoek rechtsboven is ook zeer korrelig

- linux pinguin is korrelig

- ik vind dat de tekst weinig ondersteund wordt met iets visueels, slechts 3 kleine (korrelige) afbeeldingen

- de tekst op de server-pagina loopt helemaal door naar onder, ziet er niet zo netjes uit: http://www.pingwings.nl/product_server.php

- de pagina heeft een scrollbalk naar rechts en naar onder (1024x768)

- en voor de liefhebber: hij is niet helemaal W3C valide (in dit geval niets ernstigs)

 

Een aantal kleine dingetjes die de uitstraling verbeteren :)

Succes met het ondernemen!

Technisch innovator.

Link naar reactie

Hoi Zaphod,

 

Allereerst gefeliciteerd met je bedrijf, veel succes!!

 

Hierboven zijn al een hoop kritieken op je site gegeven, daar kun je al een hoop mee doen. Tekstueel zou ik afstappen van de anti-Windows toon, die doet odprachtgevers niets. "Het prettige bij Open Source is dat zodat een lek bekend is, dit meestal binnen enkele dagen word opgelost, dit in tegenstelling tot Windows." Dit soort zinnen slaat de plank mis, want MS is vaak vrij snel en op Linuxgebied ben je nog steeds afhankelijk van de snelheid van je implementatiepartner. Is die langzaam of op vakantie, dan kan er nog zo snel een fix zijn, jíj hebt er niets aan. Verder mis ik een aantal zaken op je website, zodat deze boeiender wordt voor (herhaal) bezoek. De opzet is van de site is ideaal voor een weblog of andere community builders.

 

Niet alle plaatjes zijn even mooi trouwens, zowel qua kleur en afwerking als qua inhoudelijke keuze.

Link naar reactie

Ik zie onderstaande op 1600* 1200...

 

misschien een optie om het een beetje te centreren?

 

Erg lastig, met CSS, om het dan allemaal netjes te krijgen. Ik kwam er in ieder geval niet echt uit, met iets wat werkt in alle browsers. Ik weet dan ook meer van Linux en servers inrichten, beheer, enzovoort, dan van websites bouwen :P.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Heel erg bedankt allemaal voor alle tips & tricks! Zoals jullie zien ben ik geen held als webdesigner :P. Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren.. o pardon, Linux :).

 

Maar ik doe zeker iets met alle tips! Plaatjes worden aangepast, enzovoort. Ben er lekker druk mee.

 

Anyway, nu hopen dat er klanten op af komen :).

 

P.S. Wat een drama trouwens, de verschillen tussen browsers...

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Ik zie onderstaande op 1600* 1200...

 

misschien een optie om het een beetje te centreren?

 

Erg lastig, met CSS, om het dan allemaal netjes te krijgen. Ik kwam er in ieder geval niet echt uit, met iets wat werkt in alle browsers. Ik weet dan ook meer van Linux en servers inrichten, beheer, enzovoort, dan van websites bouwen :P.

 

div#center {
 position: absolute;
 width:950px;
 height:600px;
 top: 50%;
 left: 50%;
 margin-top: -300px; /* de helft van je height */
 margin-left: -475px; /* de helft van je width */
}

Wie niet droomt is geen realist

Link naar reactie

div#center {
 position: absolute;
 width:950px;
 height:600px;
 top: 50%;
 left: 50%;
 margin-top: -300px; /* de helft van je height */
 margin-left: -475px; /* de helft van je width */
}

Kijk, zo leer je nog eens wat :). Thanx!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Verder mis ik een aantal zaken op je website, zodat deze boeiender wordt voor (herhaal) bezoek. De opzet is van de site is ideaal voor een weblog of andere community builders.

Hoi Decorum,

 

Zat dit nog even te lezen, maar ben erg benieuwd naar wat je een beetje bedoelt? Heb je tips?

 

Tot nu toe heb ik geprobeerd om een site neer te zetten die simpel is, helder, en die kernachtig weergeeft wat ik doe. Maar misschien kan het allemaal wat wervender? Of moet ik wat meer prikkelen?

 

Ik geloof dat ik nog veel kan leren op het gebied van marketing..

 

De anti-MS houding waar je het over hebt, daar zit wel wat in. Aan de andere kant mik ik toch ook wel een beetje op de grote groep die Windows ontzettend spuugzat is. Mensen hebben toch vaak grote problemen gehad met virusuitbraken e.d.... En MS is niet zo snel, ze brengen maar 1x per maand patches uit. Dus ik twijfel of ik dat ga aanpassen, maar zal het zeker nog eens kritisch overlezen.

 

In ieder geval bedankt voor je opbouwende kritieken!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

(...) mik ik toch ook wel een beetje op de grote groep die Windows ontzettend spuugzat is. Mensen hebben toch vaak grote problemen gehad met virusuitbraken e.d....

 

Ik zou dan focussen op de voordelen van Linux/open source software, niet op de nadelen van Microsoft e.d. Je draait daarmee het verhaal dat je vertelt om, je geeft het een positieve wending, die mensen meer zal aanspreken. Focus op de nadelen van de ander geeft (mij in ieder geval) zo'n smaak van "wij zijn ook niet zo goed, maar tenminste wel beter dan de ander!" Je zet Linux dan neer als de minst slechte van de twee, terwijl je potentiële klanten allang wéten wat de nadelen zijn van MS en juist iets zoeken met wezenlijke voordelen.

 

Speel daarbij ook in op de bezwaren die mensen hebben bij OS, speel in op de angst die men heeft om de overstap te wagen. Adresseer die angsten op een doordachte manier, en je haalt twijfelaars over. En twijfelaars met angst voor een definitieve overstap zijn er veel naar mijn gevoel.

 

Ik ben even de naam kwijt, maar er is enkele weken geleden een 'hip', veelbeschreven bedrijfje in de VS gelanceerd, dat zich exclusief richt op het kritisch testen van open source software. Ze worden veel genoemd in Web 2.0 kringen, dus ik ga even op zoek waar ik over ze heb gelezen. Je laten inspireren door hun goede ideeën en de goede punten van hun businessmodel is nooit verkeerd natuurlijk.

 

Linux/open source heeft een aantal onduidelijkheden, die je op je website zou kunnen adresseren. Zet hiervoor een weblog, forum, wiki o.i.d. op, waarop mensen OS-gerelateerde vragen kunnen stellen. Van vragen over techniek en het gebruik van specifieke OS-software tot het beantwoordne van vragen over de bedrijfskant ervan. Doordat je er zelf direct op zit en actief mensen van antwoorden voorziet presenteer je jezelf als expert en bouw je en passant een boeiende informatiebron op. Die natuurlijk het bezoeken en herhaalbezoeken (voor de doelgroep!) meer dan waard is!

 

Lees je veel online artikelen over OS, die ook voor anderen de moeite waard zijn? Maak een onderwerp aan op del.icio.us en koppel die aan je eigen site, zodat je op beide plekken te vinden bent als expert op het gebied van OS e.d. Laat zien dat je weet waar het om draait, en dat je op de hoogte bent van het laatste nieuws. Anderen zullen dan naar jou gaan kijken voor het laatste nieuws. Kun je goed schrijven, dan is een uitgebreidere versie met eigen artikelen op een weblog ideaal. Vergeet RSS-feeds en een goede omschrijving over hoe je (OS-) RSS-readers installeert niet.

 

Er zijn ideeën genoeg die andere organisaties allang goed inzetten. Probeer vanuit je klant te denken, wat mist hij, welke informatieachterstand heeft hij, waar ergert hij zich aan, waar liggen zijn (financiële) twijfelpunten en dergelijke. Ik ben op dit moment vrij moe na een zwaar weekend dus heb weinig inspiratie voor echt goede oorspronkelijke ideeën, maar ik hoop dat je hier al wat aan hebt!

Link naar reactie
Ik ben op dit moment vrij moe na een zwaar weekend dus heb weinig inspiratie voor echt goede oorspronkelijke ideeën, maar ik hoop dat je hier al wat aan hebt!

Nou als dit is wat je bedenkt als je moe bent, dan ben je helemaal subliem als je wakker bent ;). Super! Goeie tips, ik ga er wat mee doen!

 

Sjonge, ik krijg het nog drukker dan ik al dacht :D. Heerlijk :).

 

Pluim!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.