• 0

Handelsnaam

Hoe belangrijk is een handelsnaam? We twijfelen om de eenmanszaak (op verzoek naam verwijderd) te noemen of Handelsonderneming + persoonsnaam. Mede omdat in de toekomst het product wellicht wijzigt of er producten aan toegevoegd worden.

Kun je dan wel (op verzoek naam verwijderd) gebruiken in reclame als je met handelsonderneming pk ingeschreven staat? En op facturen van zakelijke kosten?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk vind ik "Handelsonderneming + persoonsnaam" veel te algemeen. Handelsonderneming wordt te pas en onpas gebruikt voor van alles en nog wat en zegt niets over je bedrijf of product.

 

Bakfietsloods is volgens mij aardig te onthouden maar wel beperkend.

 

Een unieke naam wordt beter onthouden dan een omschrijvende naam. Je kunt in plaats van een omschrijving ook voor een gevoel / associatie gaan. Dan kun je ook makkelijker uitbreiden en een concurrent gaat er minder snel met een vergelijkbare naam vandoor ( bakfietsfabriek ofzo )

 

Voorbeelden:

Bol.com en Coolblue ( zegt niks over producten zelf maar dragen wel een gevoel over en zijn makkelijk te onthouden).

 

Conrad ( volgens mij een jongensnaam)

 

Zalando ( Geen betekenis, klinkt gewoon goed).

Link naar reactie
  • 0

Maar om zo'n unieke naam te "branden" en ervoor te zorgen dat mensen weten wat je doet is wel een hele hoop marketingbudget nodig. En dan nog moet je een sterke naam hebben, anders krijg je weer van die reclames waarin je 10 seconden extra moet kopen om het webadres te spellen.

 

Coolblue vind ik geen sterk voorbeeld, die hebben juist altijd gekozen voor niche shops met hele beschrijvende namen (laptopshop.nl, koelkaststore.nl enz) en zijn pas sinds enkele jaren het merk Coolblue wat meer naar voren aan het schuiven.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt voor een eenmanszaak meerdere handelsnamen inschrijven, maar zelfs als je de handelsnaam niet inschrijft mag je gewoon onder die naam handelen en op je facturen zetten.

 

Daarnaast de kvk heeft niet alleen inschrijfformulieren maar ook wijzigingsformulieren dus als je nu voor handelsnaam A / bedrijfsnaam A kiest kun je over 2 jaar als je opeens een groentewinkel begint de oude bedrijfsnaam / handelsnaam uitschrijven en een nieuwe naam inschrijven.

 

kortom maar er geen wetenschappelijke studie van kies een naam die het best past bij de realiteit en de toekomstplannen. Als jij nu al bijna zeker weet dat je over 1 of 2 nog heel andere activiteiten gaat toevoegen kun je nu ook voor een wat generiekere hoofdnaam te kiezen en voor elke activiteit een extra handelsnaam bij te schrijven...

Link naar reactie
  • 0

Al noem je je bedrijf Pietje Pluk en zn., als je goede producten en diensten aflevert, waarmee je de aandacht van jouw doelgroep op je weten te vestigen, dan doe je automatisch al aan branding, mensen zullen jouw naam onthouden als zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. Branding is herhaling. Herhaalaankopen of interacties / herhaalde ervaringen met jouw bedrijf, leiden automatisch tot naamsbekendheid.

 

En je kan je naam altijd nog veranderen! Mensen zullen je blijven vinden als je deze naamswijziging bekend maakt aan je klanten, volgers en zorgt dat die naamswijziging d.m.v. persberichten e.d. op Google komt te staan.

 

Idealiter echter, bevat een handelsnaam een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van het product of dienst dat je levert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.