Ik heb een vraag over de keuze van een entiteit en de verdeling van aandelen.
Ik wil met mijn compagnon in een bedrijf stappen dat al een tijdje bestaat. er zit nog niet veel omzet in maar er is wel al een netwerk. Door onze input verwachten we het bedrijf te kunnen professionaliseren en harder te laten groeien. we willen de eerste stappen zo laagdrempelig mogelijk houden met minimale investering.
Nu heb ik een aantal vragen.
-is er bij een vof altijd een gelijke aandelen verdeling?
-kan je als bv in een vof stappen en heeft dat toegevoegde waarde?
-stel 1 van de vennoten gaat privé failliet. in hoeverre is de vof aansprakelijk en de andere vennoten?
- indien de keuze valt op een bv. is het mogelijk dat 2 partners privé in een bv stappen en 1 met zijn eigen bv erin stapt? of is het aan te raden dat iedere partner een eigen holding heeft?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hazewindus
hazewindus
Hallo,
Ik heb een vraag over de keuze van een entiteit en de verdeling van aandelen.
Ik wil met mijn compagnon in een bedrijf stappen dat al een tijdje bestaat. er zit nog niet veel omzet in maar er is wel al een netwerk. Door onze input verwachten we het bedrijf te kunnen professionaliseren en harder te laten groeien. we willen de eerste stappen zo laagdrempelig mogelijk houden met minimale investering.
Nu heb ik een aantal vragen.
-is er bij een vof altijd een gelijke aandelen verdeling?
-kan je als bv in een vof stappen en heeft dat toegevoegde waarde?
-stel 1 van de vennoten gaat privé failliet. in hoeverre is de vof aansprakelijk en de andere vennoten?
- indien de keuze valt op een bv. is het mogelijk dat 2 partners privé in een bv stappen en 1 met zijn eigen bv erin stapt? of is het aan te raden dat iedere partner een eigen holding heeft?
alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56491-vof-of-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag