Ik heb een paar jaar geleden een youngtimer gekocht, en ben begin dit jaar voor mezelf begonnen. Ik kreeg toen van een collega freelancer de tip om de auto op de zaak te zetten omdat dit fiscaal (vaak) heel interessant kan zijn. Nu is "vaak" het sleutelwoord hier, want ik maak voornamelijk de volgende kilometers:
- ± 3.000km privé
- ±12.000km zakelijk ( 99% woon-werk verkeer)
Overige jaarlijkse kosten zijn ca.:
- €450 wegenbelasting per jaar
- €300 verzekering per jaar
- €750 onderhoud per jaar
- Het is een benzine auto uit 2000
Nu zoek ik een rekenhulp die me een globaal idee kan geven of het voor mij ook daadwerkelijk interessant is om de auto op de zaak te zetten. Ik heb een paar rekenvoorbeelden gevonden, maar deze houden vaak óf geen rekening met de extra voordelen die een youngtimer met zich meebrengt, óf het gaat om voorbeelden die niet echt representatief zijn voor mijn situatie.
Kent iemand toevallig een bruikbare rekenhulp, en/of wat zijn jullie ideeën over mijn situatie?
Alvast hartelijk dank voor het zetje in de goede richting! :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
maroj
maroj
Beste Highlevel'ers,
Ik heb een paar jaar geleden een youngtimer gekocht, en ben begin dit jaar voor mezelf begonnen. Ik kreeg toen van een collega freelancer de tip om de auto op de zaak te zetten omdat dit fiscaal (vaak) heel interessant kan zijn. Nu is "vaak" het sleutelwoord hier, want ik maak voornamelijk de volgende kilometers:
- ± 3.000km privé
- ±12.000km zakelijk ( 99% woon-werk verkeer)
Overige jaarlijkse kosten zijn ca.:
- €450 wegenbelasting per jaar
- €300 verzekering per jaar
- €750 onderhoud per jaar
- Het is een benzine auto uit 2000
Nu zoek ik een rekenhulp die me een globaal idee kan geven of het voor mij ook daadwerkelijk interessant is om de auto op de zaak te zetten. Ik heb een paar rekenvoorbeelden gevonden, maar deze houden vaak óf geen rekening met de extra voordelen die een youngtimer met zich meebrengt, óf het gaat om voorbeelden die niet echt representatief zijn voor mijn situatie.
Kent iemand toevallig een bruikbare rekenhulp, en/of wat zijn jullie ideeën over mijn situatie?
Alvast hartelijk dank voor het zetje in de goede richting! :)
Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56561-youngtimer-rekenhulp-gezocht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag