• 0

2 eenmanszaken 1 nieuw bedrijf maken

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraag over het samengaan van 2 eenmanszaken. Wij willen van deze 2 bedrijven 1 nieuw bedrijf maken, maar de spullen zoals auto's, vrieskisten enzo. Die we per persoon inbrengen willen we per persoon benoemen. Hoe kunnen we dit het beste regelen?

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

Brownieboodschap

Origineel cadeau nodig?

www.brownieboodschap.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welke bedrijfsvorm willen jullie aangaan? BV, VOF?

Voor de inbreng zou ik in geval van een VOF gewoon een lijst maken met de spullen en hun waarde inboeken.

 

Heb je ook al nagedacht waarom je de eenmanszaken in een nieuw bedrijf wilt laten opgaan? Zoals je hier op het forum kunt lezen zijn er vaak genoeg problemen die vooraf niet onderkend worden en pas aan het licht komen wanneer men weer uit elkaar wilt. Dit is het moment om ook daarover voldoende op papier te zetten. Lees zelf vooral ook alle topics met daarin het woord VOF om een indruk te krijgen...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie.

 

We hebben het nog niet gehad over en VOF of BV. Misschien dat je daarin kan adviseren waarom je ergens voor zou kiezen?

 

We hebben 2 verschillende bedrijfsnamen, en willen daar dus een overkoepelende bedrijfsnaam van maken. Zijn er andere denkbare scenario's?

 

Bedankt voor de tip, zal het forum hier eens verder uit gaan spitten.

Origineel cadeau nodig?

www.brownieboodschap.nl

Link naar reactie
  • 0

De keuze voor een bedrijfsvorm is afhankelijk van meerdere factoren. In andere topics is daar wel het nodige over te vinden, maar denk aan zaken als persoonlijke aansprakelijkheid, risico, winstdeling, kosten, etc.

Misschien kun je wat meer informatie geven op basis waarvan lezers inhoudelijk passend kunnen reageren? Wat wil je precies bereiken met het samengaan?

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook een samenwerkingsovereenkomst aangaan. Dan blijf je de beide EMZen behouden, maar opereert onder één naam, met één logo, één website enzovoort. Voor de diensten die je onderling verricht, factureer je elkaar eventueel.

 

Zo'n verband heeft (in tegenstelling tot een VOF) geen afgescheiden vermogen, dus je kunt niks op de zaak bestellen. Een domeinnaam is eigendom van één van de samenwerkers, bijvoorbeeld, niet van het 'bedrijf'.

 

In tegenstelling tot een VOF ben je dan niet aansprakelijk voor elkaars schulden, uitgezonderd de situatie dat het voor een schuldeiser niet duidelijk is met wie hij nou zaken heeft gedaan.

 

Voor jouw situatie lijkt me een VOF of BV daarom beter, omdat je er echt één bedrijf van wil maken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Naast een EMZ kunt je eenvoudigweg een VOF of BV beginnen. Ik ben ook wel benieuwd...

 

Benoemen (waarderen) of niet inbrengen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.