Ga naar inhoud

Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven

Geplaatst:

Piet Rol

Ik zoek naar een legale manier om nieuwe geïnteresseerden te benaderen voor een nieuwsbrief. Mag ik, onder de huidige wetgeving:

 

[*]Een mail sturen met het verzoek lid te worden van de nieuwsbrief?

[*]Als dat niet mag, een analoge uitnodiging sturen om lid te worden van de nieuwsbrief?

 

Het idee is om startende bedrijven in een specifieke sector éénmalig te benaderen. Als dat op bovenstaande manier niet mag, hoe doe je dat dan wel?

 

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

1. Nee, je mag geen email sturen om te vragen of je emails mag sturen

2. Ja, als je rekening houdt met bel-me-niet registers en andere regels

 

Geplaatst:

Ab Bauer

Als dat op bovenstaande manier niet mag, hoe doe je dat dan wel?

 

1) Schrijf een (flut) rapportje over iets binnen je branche. Er zijn zelfs whitelabel pdfs te koop voor een paar tientjes.

2) Maak een landingspage waar mensen hun email adres moeten afgeven voor ze dit 'kadootje' mogen ontvangen.

3) Koop wat Adwords of Facebook traffic in om naar die pagina te sturen.

 

et voilà :)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Geplaatst:

Acrobat Reader

et voilà :)

 

...een hele lijst met wegwerpmailadressen en een paar mensen die daar net niet slim genoeg voor zijn en dus wellicht jouw ideale klant? ;)

Geplaatst:

Piet Rol

  • Auteur

Hebben geen interesse in (flut) adressen, wel in mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in de business.

 

Idealiter haken we in op de startersmarkt (kvk inschrijvingen) en starten daar. Als ik Peter goed begrijp en nu ik Direct Marketing: Wat mag wel en wat niet? lees, mogen we wel een analoge uitnodiging sturen.

 

Vind overigens het idee van een whitepaper gericht op deze groep met een e-mail verzoek ook een leuk idee.

 

En geen zorgen, we gaan niet spammen. Houd ik ook niet van :)

 

Geplaatst:

TwaBla

 

En het hoeft helemaal geen flutrapportje te zijn. Deel een aantal observaties en eventueel voorspellingen*, nodig mensen uit om deel te nemen aan een kort onderzoekje (een vraag of tien/twintig in een semigestructureerde opzet), gebruik de resultaten voor een nieuwe publicatie en je hebt je mallemolen aan het werk.

 

* Bestaat er al een linkedin-groep?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Als ik Peter goed begrijp en nu ik Direct Marketing: Wat mag wel en wat niet? lees, mogen we wel een analoge uitnodiging sturen.

Tenzij de adressen de non-mail indicator hebben - ik weet niet of die adressen bij reguliere verkoop ook meegeleverd worden, maar bij grote partijen wel, en die moeten daar dus zelf op filteren.

Geplaatst:

TwaBla

...nodig mensen uit om deel te nemen aan een kort onderzoekje (een vraag of tien/twintig in een semigestructureerde opzet), gebruik de resultaten voor een nieuwe publicatie en je hebt je mallemolen aan het werk.

Dat is nou zo typisch van onderzoek. Schraap 200 respondenten uit een panel en je hebt onderzoek dat niet representatief is voor heel Nederland. Vind veertig vakgenoten uit een veel kleinere populatie en die hele statische rimram wordt een stuk minder* belangrijk. Een prima manier om eigen waarnemingen en voorspellingen te toetsen, maar ook om de conversatie op gang te brengen. Zeker als je naast je nieuwsbrief ook een platform biedt (blog, forum, linkedin-groep) om de aangereikte onderwerpen te bespreken.

 

 

* Kansberekening geldt altijd, maar je kan ook met zachte conclusies (indicaties) werken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 1 month later...
Geplaatst:

Henk-Jan de Meer

Zorg ervoor dat mensen jouw website bezoeken en dat er dan een krachtig aanmeldformulier online staat dat mensen triggert om zich in te schrijven. Zelf doe ik dat ook op mijn website, door onder andere iets weg te geven. Succes!

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Zorg ervoor dat mensen jouw website bezoeken en dat er dan een krachtig aanmeldformulier online staat dat mensen triggert om zich in te schrijven. Zelf doe ik dat ook op mijn website, door onder andere iets weg te geven. Succes!

Ik moest echt zoeken totdat ik op 'Nieuws' in de zijlijn een klein formuliertje zag. Hardly 'krachtig' dat 'triggert'... ;)

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

imagination_

Ik weet niet om wat voor product/dienst het gaat, maar ik zou werken met social media. Nieuwsbrieven worden lang niet altijd gelezen, hangen veel regels aan vast en werkt m.i. minder effectief als social media.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.