Ik ben pas gestart met een thuiszorgkantoor dankzij de hulp van een jurist. Maar daarnaast wil ik ook de administratie doen van paar vrienden/buren die eenmanszaak hebben. Nou is de vraag; geleverde zorg is vrijgesteld, maar administratieve dienstverlening is belast met 21%. Mag dat wel volgens de fiscus?
Zo ja, hoe kan ik het beste aanpakken met mijn eigen boekhouding? Zal ik de geleverde zorg en administratie in aparte boekhoudprogramma's verwerken ? Of heeft er iemand een betere idee ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bennieben
Bennieben
Beste mensen van HL,
Ik ben pas gestart met een thuiszorgkantoor dankzij de hulp van een jurist. Maar daarnaast wil ik ook de administratie doen van paar vrienden/buren die eenmanszaak hebben. Nou is de vraag; geleverde zorg is vrijgesteld, maar administratieve dienstverlening is belast met 21%. Mag dat wel volgens de fiscus?
Zo ja, hoe kan ik het beste aanpakken met mijn eigen boekhouding? Zal ik de geleverde zorg en administratie in aparte boekhoudprogramma's verwerken ? Of heeft er iemand een betere idee ?
Grt,
Ben
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57613-ondernemer-in-thuiszorg-en-administratiekantoor/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag