Ga naar inhoud

Onderling factureren bij fiscale eenheid

Geplaatst:

AnjavO

Goedemorgen,

Sinds kort heeft het bedrijf waarvoor ik werk een fiscale eenheid met 5 BV's. Daarvan weet ik dat je onderling geen btw meer hoeft door te berekenen.

De verkoopfacturen lopen allemaal via 1 BV, de omzet moet worden doorberekend naar de overige BV's.

Vraag is nu of het dan handiger is om alle omzet onderling door te berekenen via Rekening Courant of toch te blijven factureren?

Groet,

Anja

Featured Replies

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Sinds kort heeft het bedrijf waarvoor ik werk een fiscale eenheid met 5 BV's.

Is je webshop heel sterk gegroeid of stel je deze vraag als werknemer bij een ander bedrijf?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

AnjavO

• Auteur

Ik heb mijn account al aangepast. Deze vraag stel ik inderdaad als medewerker van een IT bedrijf.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

beste Anja,

Ik zou het zuiver houden en juist niet via RC werken, maar gewoon factureren. Je moet immers een juridische onderbouwing hebben van de reden waarom er geld van BV x naar BV Y gaat.

Verder gaat er wel een slotje op omdat HL niet bedoeld is voor werknemers.

groet

Joost

HL admin

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.