Ga naar inhoud
Geplaatst:

Jenneke3

Ik ben eigenaresse van een yogaschool, sinds 9 jaar. Ik heb altijd aan mijn klanten een opzegtermijn aangehouden van een kalendermaand. Dus zeg je op 12 februari op, dan stopt het na eind maart. Nu lees ik op verschillende sites dat een opzegtermijn (bij onbepaald contract) 30 dagen mag zijn. Dus dan zou het stoppen op 12 maart. Kan iemand mij hierin adviseren wat wettelijk wordt gehanteerd?

Featured Replies

Geplaatst:

UwJurist

U mag een maand hanteren, geen kalendermaand, althans ervan uitgaande dat u een bedrijf hebt, geen vereniging.

Zie voor de regels voor consumenten Consuwijzer.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Geplaatst:

Hans v N

Ter aanvulling: "wet van Dam":

Een bedrijf mag zelf kiezen welke opzegtermijn zij hanteert, mits deze niet langer is dan een maand. Dat wil zeggen de dag met hetzelfde nummer in de volgende maand. Zegt de consument op op 15 januari, dan heeft dat effect op 15 februari. Niet op 1 maart, wat een kalendermaand na 15 januari is.

Meer achtergrond wet van Dam

Geplaatst:

Jenneke3

• Auteur

Dan zal ik het gaan veranderen. Zo kan ik mijn klanten nog beter van dienst zijn. Weer wat geleerd. Dank je wel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.