• 0

mailen voor sport: effectief of spam ?

Beste mensen,

 

Sinds kort bied ik sport aan in de regio Leeuwarden tegen een reductietarief. Nou wilde ik weten of iemand ervaring heeft met het mailen naar bedrijven. Ik heb al wat gelezen op de forum over spam-mail e.d.

 

Veel bedrijven in Leeuwarden hebben een website. Op deze websites vermelden de meeste bedrijven ook hun e-mail adressen. Is het nou wel verstandig om naar deze email adressen onaangekondigd een promotiebrief te mailen?

Valt mijn promotiebrief dan direct onder spam-mail?

 

Heeft iemand hier ervaring mee of een toevoeging? Dit is uiteraard niet de bedoeling.

 

Bijvoorbaat dank..

 

Navio

Fitness voor bedrijven ? www.fit-solutions.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Venture Capital Coach bedankt voor uw reactie,

 

Wat u zegt is correct. Ik mail dus voornamelijk naar adressen zoals info@bedrijf.nl. Als een spamfilter van het bedrijf dit niet doorlaat is het dus zinloos om een informatie brieft te mailen.

Fitness voor bedrijven ? www.fit-solutions.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je beter via de andere kant binnenkomen: probeer iemand binenn organisatie te leren kennen waar je iets voor kunt betekenen (verantwoordelijke voro ziekte en verzuim bijvoorbeeld), zorg dat arbo-artsen van je bedrijfsaanbieden weten, zorg dat kleine bedrijfjes je sportaanbieding als extraatje aan hun personeel aanbieden.. persoonlijk contact is altijd nuttiger dan anonieme e-mail.

Link naar reactie
  • 0

beste nonex.nl

 

De tips die u mij geeft zijn uitstekend. Persoonlijk contact is zeker nuttiger dan een een anonieme e-mail.

 

Bedankt voor uw waardevolle reactie.

 

 

(edit Webwolff : ik heb de titel van je onderwerp veranderd, zodat het gemakkelijker herkenbaar is voor geinteresseerden)

 

Fitness voor bedrijven ? www.fit-solutions.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zit hier bij een bedrijf van ongeveer 100 man groot in financiele diensten. Wij krijgen op info@ ongeveer 50-66% spam binnen. Dit vraagt natuurlijk om een spamfilter en dat zit er nu dus ook op.

 

En je zal begrijpen dat er met duidelijk minder enthousiasme en meer cynisme naar mails via dit gat gekeken wordt. Een mail van een onbekend bedrijf heeft dus grote kans eruit gekukeld te worden.

Link naar reactie
  • 0

beste webwolff,

 

Bedankt voor uw reactie.

Het is nu wel duidelijk dat ik aan een andere aanpak moet werken om mijn diensten bekend te maken in Leeuwarden.

 

Bedankt voor jullie inbreng, ik heb hier echt veel aan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Navio

Fitness voor bedrijven ? www.fit-solutions.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Onderschat de kracht van een advertentie in een plaatelijke krant niet. Misschien kun je er een leuk verhaal van maken, heeft de krant weer een pagina vol en kom jij onder de aandacht. Als je echt wat nieuws te vertellen hebt moet het volgens mij kunnen, geef een bepaalde doelgroep bijvoorbeeld gratis toegang voor de eerste tien keer of zo, maak het thematisch: Een paar luchtballonnen uit mij mouw:

- sportschool gaat friezen sterk maken

- sportschool geeft mensen zwaarder dan 100 kilo gratis 10 lessen

- Sportschool wil voorkomen dat Friezen de nieuwe Amerikaande dikkerds worden.

 

Ondersteund het met een goed uitziende website met een inlog gedeelte om meer wat nuttige frieze tips om niet dik te worden te verkrijgen, zet mensen op de site in de picture als ze snel zij afgeslankt.... en dat moet het volgens mij wel gaan lopen.

 

Ohj ja, misschien ook leuk, doch waarschijnlijk om privacy niet mogelijk, maar zou een webcan miet leuk zijn, kan familie en vrienden zien hoe je zit te zweten:-) En een leuk verhaal voor in de krant.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Sinds kort bied ik sport aan in de regio Leeuwarden tegen een reductietarief.

 

Wat is dat percies? Moet ik naar een gymzaal komen? Kom je langs met een net vol ballen? Gaan we rekken en strekken op de parkeerplaats? Wat is je aanbod en waarom is dat voor bedrijven interessant?

 

Voor je gaat mailen/adverteren/promoten is het zaak je aanbod goed te omschrijven. Misschien kunnen we je daar eerst eens mee helpen.

 

Ennuh: heb je al ervaring in bedrijfssport?

 

Ik heb de titel overigens verder toegespitst ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet niet of het is toegestaan om op deze forum mijn dienst aan te prijzen omdat het gezien kan worden als reclame.

 

Wat ik aanbied is een sportabonnement (wat o.a. inhoud; onbeperkt fitness en groepslessen/vechtsporten) waarbij de keus gemaakt kan worden uit verschillende sportcentra in leeuwarden. Dit bied ik aan tegen een reductietarief.

 

met vriendelijke groet,

 

Navio

 

(Navio, je kan in je profiel alle reclame maken voor je bedrijf. Dat staat er nu ook in ;^) )

Fitness voor bedrijven ? www.fit-solutions.nl

Link naar reactie
  • 0

Oké

 

Daar kun je toch wel wat leuks van maken.

Kopje in een krant:

 

"Plaatselijk supermarkt stuurt medewerkers op karate."

bla bla ter zelfverdediging team spirit bla bla

 

"plaatselijk brandweer wordt krijgt nog meer conditie"

 

"Conditie training voor catering bedrijf huppeldepup"

Bedienen vereist een geode conditie bla bla.

 

- Maak ruimte op je site om jouw klanten in het daglicht te zetten.

- Doe aan een leuke sponsoring mee, laat zien dat je wat wilt doen voor je omgeving.

 

 

 

Succes!

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je wil fitness-services verkopen aan bedrijven, bij voorkeur collectief. Dat is een brede boodschap. Spits 'm nou eens toe, gewoon als gedachtenspinsel.

 

* bodystep voor baliemedewerkers

* squash for sales

 

En nodig deze deeldoelgroep gericht uit. Zet een apart programma op, waarin ook de sociale dimensie aandacht krijgt. Geef korting aan mensen die als groepje intekenen. Maak er fitness-missionarissen van. Heb je eenmaal zo'n voet tussen de deur, dan kan je verder verkopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Onderschat vooral de kracht van een persbericht niet.

Zeker bij je start proberen veel free publicity te verkrijgen.

Wat je aanbiedt lijkt mij redelijk uniek dus moet daar zeker plek voro zijn in de regionale bladen en wellicht enkele tijdschriften. Altijd het proberen waard! Zet iets goeds op (laat je anders helpen) verstuur dit en niet onbelangrijk; bel een dag later na! Minimaal een goed artikel over je bedrijf moet dan goed mogelijk zijn!

 

Wat je mails betreft; zie ook mijn post bij de thread over sieraden van Natas; staan wellicht goede tips in!

 

http://forum.sprout.nl/index.php?board=14;action=display;threadid=7334

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.