Ik heb een woon/winkelpand, inmiddels hypotheek vrij.
Gezien mijn leeftijd ben ik nog niet klaar voor de geraniums, maar kan wel wat extra geld gebruiken. Pand staat op de balans, dus bij verkoop moet ik aftikken bij de fiscus.
Wat gebeurd er fiscaal als ik een viager constructie aan ga. Op die manier kan ik doorgaan met werken en toch in het pand blijven. Wordt de maandelijkse uitbetaling mogelijkerwijs gezien als pensioen, zoals bij koop van een lijfrente?
De viager constructie is in Nederland nog al nieuw dus er is verder niets over te vinden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DorisDay
DorisDay
Goedemorgen allen,
Ik heb een woon/winkelpand, inmiddels hypotheek vrij.
Gezien mijn leeftijd ben ik nog niet klaar voor de geraniums, maar kan wel wat extra geld gebruiken. Pand staat op de balans, dus bij verkoop moet ik aftikken bij de fiscus.
Wat gebeurd er fiscaal als ik een viager constructie aan ga. Op die manier kan ik doorgaan met werken en toch in het pand blijven. Wordt de maandelijkse uitbetaling mogelijkerwijs gezien als pensioen, zoals bij koop van een lijfrente?
De viager constructie is in Nederland nog al nieuw dus er is verder niets over te vinden.
Alvast bedankt voor de moeite.
Titel verduidelijkt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58222-verkoop-bedrijfspand-in-en-viager-constructie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag