Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rick_NL
Hallo,
Ik heb onlangs een auto aangeschaft op een veiling. Om daar te kunnen kopen moest ik me inschrijven via mijn eigen BV.
De factuur van de auto is door het veilingbedrijf uitgeschreven op mijn BV met vermelding van de BTW. Het ging om een BTW auto dus dat is logisch.
Omdat ik de auto privé wil rijden heb ik het gehele bedrag betaald vanaf mijn privé rekening, en de auto is direct vanaf de handelaar overgeschreven op mijn naam, ook privé dus.
Wat betekent dit nu voor de BTW aangifte? Moet ik de auto opgeven als ingekocht en verkocht voor hetzelfde bedrag, of hoef ik dit niet op te geven omdat ik direct vanuit privé heb betaald en eigenaar ben geworden?
Ik heb geprobeerd vergelijkbare zaken te vinden, maar ben ze niet tegengekomen behalve wat Makro pasjes verhalen, maar die gaven geen uitsluitsel.
Financieel is er voor mij of voor mijn BV geen verschil tussen wel of niet aangeven voor de BTW, maar ik wil het graag goed doen.
Alvast bedankt, Rick.