Een vriend van mij is bezig om zijn IB aangifte 2017 in te vullen. Hij heeft een personal holding en via deze personal holding een belang van 35% in een werkmaatschappij.
Nu heeft hij bij de IB aangifte in Box 2 zijn 100% belang in de personal holding opgegeven. Dat lijkt me correct. Daarnaast heeft hij bij Box 2 ook zijn (indirecte) 35% belang in de werkmaatschappij opgegeven. Dat lijkt me niet correct omdat dit belang gehouden wordt door de holding en dus thuishoort in de VPB aangifte van de holding. Volgens mij moet dit dus uit de IB aangifte worden verwijderd.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Comecon
Comecon
Hallo,
Een vriend van mij is bezig om zijn IB aangifte 2017 in te vullen. Hij heeft een personal holding en via deze personal holding een belang van 35% in een werkmaatschappij.
Nu heeft hij bij de IB aangifte in Box 2 zijn 100% belang in de personal holding opgegeven. Dat lijkt me correct. Daarnaast heeft hij bij Box 2 ook zijn (indirecte) 35% belang in de werkmaatschappij opgegeven. Dat lijkt me niet correct omdat dit belang gehouden wordt door de holding en dus thuishoort in de VPB aangifte van de holding. Volgens mij moet dit dus uit de IB aangifte worden verwijderd.
Is mijn redenatie juist?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58411-indirect-aanmerkelijk-belang-in-ib-opgeven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag