Ik heb op dit moment 2 BV's. Qua belastingen is het voor mij eigenlijk niet heel gunstig maar 1 van de BV's heeft veel risico's en wil ik daarom een BV houden. De andere BV met minder winst leent zich echter meer dan prima voor een eenmanszaak constructie.
Is het voor mij voordelig om 1 BV om te zetten naar een eenmanszaak? Heb ik dan recht op de zelfstandige aftrek en MKB winstvrijstelling, of vervalt dat omdat ik wel een BV heb waar ik een goed salaris uit krijg?
Mocht ik dan alsnog recht hebben op die aftrekken dan lijkt het mij namelijk voordelig om altijd mijn niet risicovolle werkzaamheden vanuit de eenmanzaak te blijven doen zodat ik het meeste belastingvoordeel hebt.
Hoor graag jullie mening hierover! Alvast bedankt :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemerhenk
ondernemerhenk
Hallo!
Ik heb op dit moment 2 BV's. Qua belastingen is het voor mij eigenlijk niet heel gunstig maar 1 van de BV's heeft veel risico's en wil ik daarom een BV houden. De andere BV met minder winst leent zich echter meer dan prima voor een eenmanszaak constructie.
Is het voor mij voordelig om 1 BV om te zetten naar een eenmanszaak? Heb ik dan recht op de zelfstandige aftrek en MKB winstvrijstelling, of vervalt dat omdat ik wel een BV heb waar ik een goed salaris uit krijg?
Mocht ik dan alsnog recht hebben op die aftrekken dan lijkt het mij namelijk voordelig om altijd mijn niet risicovolle werkzaamheden vanuit de eenmanzaak te blijven doen zodat ik het meeste belastingvoordeel hebt.
Hoor graag jullie mening hierover! Alvast bedankt :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58690-bv-of-eenmanszaak-met-zelfstandigenaftrek-en-mkb-winstvrijstelling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag