In de creatieve industrie draait alles om ideeën en uitvoering. Wie in deze industrie werkzaam is, moet duidelijk maken dat hij/zij een bijdrage kan leveren in opeenvolgende idee-fases. Daar zijn woorden voor. Die van generatie tot generatie wisselen.
brainstorming was een tijdje in de mode, ook al lijkt het erop dat zo'n hogedruk-omgeving eigenlijk averechts werkt.
concepting is ook even een modewoord geweest. Ik vind dat een parmantig woord. Tikkeltje ijdeltuiterij. Omdat concept al zo hoogdravend is. Ga dan meteen voor de onbevlekte ontvangenis: immaculate concepting!
imaginating: heeft iets dromerigs.
imagineering: prachtige omschrijving met een uitvoerbaarheidsdimensie. Disney gebruikte dat al.
Ik ben benieuwd naar jullie opvattingen, kritiek en suggesties. Pas de vraag gerust toe op je eigen branche. Wanneer je jezelf (of je product/dienst) moet positioneren tussen andere is de categorie-omschrijving zeker zo belangrijk. Hoe ben je origineel, maar toch ook herkenbaar?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
In de creatieve industrie draait alles om ideeën en uitvoering. Wie in deze industrie werkzaam is, moet duidelijk maken dat hij/zij een bijdrage kan leveren in opeenvolgende idee-fases. Daar zijn woorden voor. Die van generatie tot generatie wisselen.
brainstorming was een tijdje in de mode, ook al lijkt het erop dat zo'n hogedruk-omgeving eigenlijk averechts werkt.
concepting is ook even een modewoord geweest. Ik vind dat een parmantig woord. Tikkeltje ijdeltuiterij. Omdat concept al zo hoogdravend is. Ga dan meteen voor de onbevlekte ontvangenis: immaculate concepting!
imaginating: heeft iets dromerigs.
imagineering: prachtige omschrijving met een uitvoerbaarheidsdimensie. Disney gebruikte dat al.
Ik ben benieuwd naar jullie opvattingen, kritiek en suggesties. Pas de vraag gerust toe op je eigen branche. Wanneer je jezelf (of je product/dienst) moet positioneren tussen andere is de categorie-omschrijving zeker zo belangrijk. Hoe ben je origineel, maar toch ook herkenbaar?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58827-concepting-ideation-imagineering-welke-omschrijving-kies-jij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag