• 0

belasting vraag overige inkomsten

Ik had voorheen een eigen bedrijfje in Curacao. Nu woon ik weer in NL en verhuur ik mijn website van dit bedrijf aan een onderneming in curacao waardoor ik nog maandelijks inkomsten heb hiervan (ik heb de inschrijving van mijn bedrijf bij de kvk in curacao beeindigd). inkomsten zijn op jaarbasis rond de 3000 a 4000 euro. Tot nu toe geef ik dit op bij het invullen van mijn belastingformulieren in NL als inkomsten uit overig werk maar ik vraag mij af of dit de juiste wijze is om het op deze manier op te geven of dat het misschien op een andere manier voordeliger uit kan pakken voor mij.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik had voorheen een eigen bedrijfje in Curacao. Nu woon ik weer in NL en verhuur ik mijn website van dit bedrijf aan een onderneming in curacao waardoor ik nog maandelijks inkomsten heb hiervan (ik heb de inschrijving van mijn bedrijf bij de kvk in curacao beeindigd).

Geen ondernemersvraag dus.

 

inkomsten zijn op jaarbasis rond de 3000 a 4000 euro. Tot nu toe geef ik dit op bij het invullen van mijn belastingformulieren in NL als inkomsten uit overig werk maar ik vraag mij af of dit de juiste wijze is om het op deze manier op te geven of dat het misschien op een andere manier voordeliger uit kan pakken voor mij.
De inkomsten uit overige werkzaamheden (bijverdiensten) zijn opbrengsten minus de kosten. De bijkomende vraag is dus ... zijn de websitekosten in de opbrengst verdisconteerd of niet? Zo niet, zijn de gerelateerde kosten dan aantoonbaar middels facturen?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Geen ondernemersvraag dus.

Maar wel passend op een forum dat ondernemerschap breder definieert. Het betreft bovendien de nasleep van een onderneming. En is voor andere ondernemers relevant.

 

Een website van een opgezegde onderneming die jaarlijks nog een paar duizend euro huur oplevert. Hoe draag je dat over van zakelijk naar prive? Verschuift er dan vermogen?

 

Zout is lekker op een eitje, niet op een slak (oude slovaakse gezegde).

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geen ondernemersvraag dus.

Maar wel passend op een forum dat ondernemerschap breder definieert. Het betreft bovendien de nasleep van een onderneming. En is voor andere ondernemers relevant. Een website van een opgezegde onderneming die jaarlijks nog een paar duizend euro huur oplevert. Hoe draag je dat over van zakelijk naar prive? Verschuift er dan vermogen?

Geen idee of het een nasleep betreft. Er zal waarschijnlijk op (niet in) Curacao zijn afgerekend.

 

Zout is lekker op een eitje, niet op een slak (oude slovaakse gezegde).

Al te veel lekkerny in drinken en in eten, heeft veel gezonde leên voor hunnen tyd versleten. Van veel slempen en veel dempen, van veel teeren en veel smeeren, komt veel dugten en veel zugten, komt veel klaegen voor veel maegen. (oud Hollands gezegde) ;D

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Dit is in zoverre relevant voor ondernemers dat het zeker niet ongebruikelijk is dat iemand zijn eigen onderneming 'verpacht' (vooral in horeca) en daarmee gewoon de status van ondernemer kan behouden. In elk geval wordt pacht (verhuur is het betere woord) niet gezien als staking van de onderneming.

 

Gezien het hier slechts een website betreft, lijkt mij resultaat uit overige werkzaamheden prima.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.