Jump to content
SvenRo

Borg vragen bij productverhuur

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Wij verkopen cameras, en helaas krijgen wij regelmatig wat retour. Bij retour is vaak de zegel verbroken, en verkopen wij de cameras als tweede kans.

Echter, nu willen wij graag tweedekans cameras gaan verhuren. Heeft iemand ervaring, tips en/of ideeen hoe je online borg kunt vragen? Kan dit via een creditcard of is het handiger om klanten extra te laten betalen met ideal?

 

Mvg,

Sven

 

[verandering: titel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou kiezen voor creditcard omdat je op een creditcard een pre-autorisatie kan doen, auto verhuurbedrijven gebruiken dat ook. het bedrag van de borg + het huur bedrag wordt dan gereserveerd op de creditcard van de huurder.

 

Als de auto (of bij jou dus camera) zonder schade terugkomt wordt het huurbedrag definitief afgeschreven / geauthoriseerd op de creditcard. En de reservering van het borg bedrag wordt "afgemeld" / komt te vervallen.

 

Op die manier heb je redelijke zekerheid dat je borg betaald is/wordt maar heb je geen onnodige (bank)transacties over en weer voor het ontvangen en weer terugbetalen van de borg.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor je reactie. Weet jij ook hoe dit voor een webshop geregeld kan worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang denk je de camera's te verhuren?

Wellicht dat auto verhuurbedrijven hierover andere afspraken met de creditcardmaatschappijen hebben, maar normaal gesproken vervalt een authorisatie na een week.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% van de Nederlanders heeft een bankrekening, 60% een creditcard.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% van de Nederlanders heeft een bankrekening, 60% een creditcard.

 

Vraag is echter hoeveel procent van de Nederlanders bereid zou zijn om bijvoorbeeld 250 EUR extra borg per iDeal over te maken.

Zou dat zelf nooit doen.

 

Camera's online verhuren, en per post op- en terugsturen lijkt me zo-ie-zo al een beetje riskant.

Hoe ga je om met situaties waarin de klant de camera wel netjes terugstuurt, maar deze beschadigd aankomt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, hoe groot denk je? Nederland is (geografisch) zo klein, dat je nog aan ophalen en afleveren kunt denken. (Alhoewel, wie wil er 40 euro aan benzine uitgeven om een item van 20 euro te huren?)

 

Maar in landen met grotere afstanden moeten ze wel met de post werken, want je kunt niet in elk boerengat een winkel openen. Mogelijk is het dus in elk geval.

 

Het Canadese label van het bekende Amerikaanse Lensrentals heeft in 2015 zijn deuren moeten sluiten, omdat iemand bij de Canadese post de camera's bleef stelen.

 

Een andere 'probleem' met de post (wat, zoals gezegd, een probleem is wat ze in grotere landen gewoon moeten oplossen) is dat je betaalt voor het aantal dagen dat je huurt. Als verhuurder wil je de apparatuur zo laat mogelijk op de post doen en dat hij toch op tijd aankomt. (Het laatste wat je wil is dat een belangrijke shoot mislukt, omdat je met een slechte bezorger in zee ging.) En als huurder wil je niet een boete krijgen, als een vertraagde terugzending het doet lijken alsof je de spullen te lang hebt gehouden.

 

Ik heb zelf wel eens bij Pixto-F apparatuur gehuurd (zij maken in Amsterdam gebruik van een kluisjessysteem wat met ge-SMS-te pincodes werkt) en had geen moeite met de borg. Sterker nog, ik vond het wel prettig dat op het bankafschrift stond dat ik had betaald. Maar je hebt gelijk, Maxn, dat dat per persoon kan verschillen.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept