Ga naar inhoud

Evenementen organiseren in villa's

Geplaatst:

roy010

Beste leden,

 

Sinds enige tijd loop ik met het idee rond om kleinschalige evenementen/feesten te organiseren in villa's.

Helaas word mij na het zoeken op het internet niet duidelijk of/welke vergunningen hier voor nodig zijn.

 

Ik hoop dan ook dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

 

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Welkom op HL. De vraag is wat jij onder kleinschalige evenementen verstaat en, indien niet een feestje in de privésfeer of meer dan bijvoorbeeld partycatering aan huis, of betreffende villa over de juiste bestemming/gebruiksfunctie beschikt. Dat kun je opvragen. Bijvoorbeeld/ter illustratie: mijn boerderij (met villa-uitstraling ;)) beschikt over de bestemming 'wonen en bijeenkomstfunctie' en ik heb volledige horecavergunning, dus evenementen klein(er) of groot kunnen hier gewoon.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

roy010

  • Auteur

Bedankt voor de snelle reactie. Met kleinschalig bedoel ik max 75 personen. Eigenlijk een uit de hand gelopen verjaardag alleen dan commercieel.

 

Stel ik huur (als bedrijf) voor 3 dagen een vrijstaande villa en organiseer hier op een van die dagen een feest waar een entree prijs aan hangt.. Heb ik dan nog steeds te maken met het bestemmingsplan ook als het om een incidenteel (eenmalig dus) gaat.

Geplaatst:

roy010

  • Auteur

Reacties zijn nog steeds meer dan welkom

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Het is gewoon een vorm van party catering, denk ik...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

henkh

Reacties zijn nog steeds meer dan welkom

 

 

vergunningen kan ik weinig over zeggen maar hou je goed rekening met de schoonmaakkosten achteraf. Ik werk zelf voor een party/evenementen bedrijf en zelf het kleinste feestje kan uitlopen op een varkensstal. :P Daar maak ik geen offertes of prijsafspraken voor, gewoon uurtje factuurtje met in het weekend of nacht een bijbehorende toeslag. ;)

 

En tapijtreinigen is echt kassa, dat gaat per m2 ;D

 

Geplaatst:

Highio

Heb je als evenementenorganisator niet gewoon een vergunning nodig inclusief plan voor zaken als drankverstrekking, bestrijding van/maatregelen tegen (geluids)overlast, verkeersregelaars, beveiligers en EHBO? Waarom zou een villa-eigenaar verhuren? Je praat toch over Nederland neem ik aan of over vakantievilla's (in het buitenland) die bedoeld zijn voor de verhuur aan gezelschappen? Het idee van kaartverkoop maakt je naar mijn inschatting horeca-exploitant en daar horen alle wettelijke bepalingen en verantwoordelijkheden bij.

 

Hans, zou jij een gezelschap van 75 willekeurige partygangers willen laten ontvangen door een kaartverkopende organisator zonder stevige garanties en goede afspraken? En dan nog!

 

Zie gemeente voor APV of VNG voor een algemeen model-APV (evenementenbeleid).

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.