Ik schreef vorige maand in de column over de Google strategie. Hierin kwam naar voren dat het er op lijkt dat er een scheiding komt tussen de informatieve en de commerciele resultaten. Hierbij zouden de informatieve resultaten voorrang krijgen in de zoekresultaten waardoor de bedrijven m.n. meer gebruik zullen gaan maken van de gesponsorde koppelingen.
Inmiddels experimenteet Yahoo! hier ook sterk mee onder de naam Yhaoo! Mindset. Zij laten de zoeker bepalen wat voor soort resultaten er getoond moeten worden. Bij een zoekopdracht worden er heel veel resultaten 'geladen'. Dit is standaard een mix van commercieel en informatief zoals je verwacht. Echter, bovenaan in het scherm is een schuifbalk die je naar links en rechts kunt slepen. Hiermee kun de resultaten beinvloeden: Meer naar links voor 'shopping' en meer naar rechts voor 'researching'. In 'real time' worden de resultaten op je scherm aangepast.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wilbert Philippo
Wilbert Philippo
Ik schreef vorige maand in de column over de Google strategie. Hierin kwam naar voren dat het er op lijkt dat er een scheiding komt tussen de informatieve en de commerciele resultaten. Hierbij zouden de informatieve resultaten voorrang krijgen in de zoekresultaten waardoor de bedrijven m.n. meer gebruik zullen gaan maken van de gesponsorde koppelingen.
Inmiddels experimenteet Yahoo! hier ook sterk mee onder de naam Yhaoo! Mindset. Zij laten de zoeker bepalen wat voor soort resultaten er getoond moeten worden. Bij een zoekopdracht worden er heel veel resultaten 'geladen'. Dit is standaard een mix van commercieel en informatief zoals je verwacht. Echter, bovenaan in het scherm is een schuifbalk die je naar links en rechts kunt slepen. Hiermee kun de resultaten beinvloeden: Meer naar links voor 'shopping' en meer naar rechts voor 'researching'. In 'real time' worden de resultaten op je scherm aangepast.
Link naar Yahoo! Mindset
Een zeer interessante ontwikkeling, zeker omdat de gebruiker zelf zijn resultaten kan beinvloeden.
Benieuwd wat het antwoord van Google hierop gaat worden!
Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company
Hope is not a strategy!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5942-in-vervolg-op-de-google-strategie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag