ACHTERGROND - In 2012 een nieuwe woning gekocht, waardoor 2e woning "automatisch" in Box 3 viel. Destijds was de markt slecht en wij kregen de 2e woning niet verkocht en alles viel in box 3 met daarbij behorende huurinkomsten. (inkomsten zijn niet belast) In 2016 een eigen Freelance bedrijf gestart. Anno 2019, 6 jaar slechte ervaring gehad met huurders. Nu willen wij de 2e woning (totaal andere adres) gebruiken als kantoor en verhuren aan mijn Freelance bedrijf. Volgens ons is de situatie niet heel anders als 2012, maar toch spreekt men dat je bij het stoppen rekening moeten houden van box 1 naar box 3 . . . Dit is vreemd. Is de huur van de bedrijfstand nog steeds onbelast als zijnde box 3 of toch 1???
Mijn gedachten dat alles nog steeds box 3 is, ongeacht of ik aan het derde verhuur of aan mijn freelance bedrijf.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JTConsultancy
JTConsultancy
Hallo iedereen,
Wij hebben een woning altijd in Box 3 gehad en nu met de rekenhulp van de belastingdienst spreekt men over Box 1. Kortom erg verwarrend.
https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/werkruimte/
ACHTERGROND - In 2012 een nieuwe woning gekocht, waardoor 2e woning "automatisch" in Box 3 viel. Destijds was de markt slecht en wij kregen de 2e woning niet verkocht en alles viel in box 3 met daarbij behorende huurinkomsten. (inkomsten zijn niet belast) In 2016 een eigen Freelance bedrijf gestart. Anno 2019, 6 jaar slechte ervaring gehad met huurders. Nu willen wij de 2e woning (totaal andere adres) gebruiken als kantoor en verhuren aan mijn Freelance bedrijf. Volgens ons is de situatie niet heel anders als 2012, maar toch spreekt men dat je bij het stoppen rekening moeten houden van box 1 naar box 3 . . . Dit is vreemd. Is de huur van de bedrijfstand nog steeds onbelast als zijnde box 3 of toch 1???
Mijn gedachten dat alles nog steeds box 3 is, ongeacht of ik aan het derde verhuur of aan mijn freelance bedrijf.
Graag jullie hier gedachten hierover.
vr gr Jun (JTC)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59848-2e-woning-box-3-of-toch-box-1/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag